لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۸

بی‌میلی اشتراک کننده های نشست وزرای دفاع ناتو نسبت به ارسال جت‌های جنگی به اوکراین


نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل
نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل

بروکسل پایتخت بلجیم برای دومین روز میزبان نشست وزیران دفاع ناتو است.

در روز نخست این نشست که دیروز ۱۴ فبروری برگزار شد، اشتراک کننده‌ها باردیگر نسبت به ارسال جت‌های جنگی به اوکراین ابراز بی‌میلی کردند، خواستی که مقام‌های اوکراینی بار‌ها مطرح کرده اند.

اوکراین در حالی از متحدان غربی‌اش خواسته که جت‌های جنگی را برای مبارزه با روسیه در اختیارش قرار دهند که تهاجم جدید روسیه در منطقه شرقی دونباس تشدید یافته است.

لوی درستیز اوکراین امروز چهارشنبه گفت که جنگ نه تنها در اطراف شهر باخموت بلکه در شهر‌های لومان، اوودیوکا و کوپانسک هم ادامه دارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه تلاش دارد تا پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر از سوی غرب، دستاورد‌های در میدان نبرد در اوکراین داشته باشد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود دیشب گفت که کی‌یف و شرکای آن مشترکاً هر کاری را انجام می‌دهند تا به گفته او "دولت تروریستی روسیه" شکست بخورد.

او تاکید کرد که جهان به زودی شاهد شکست روسیه خواهد بود.

مارک میلی رئیس کمیته لوی درستیزهای اردوی امریکا دیروز سه‌شنبه بعد از روز نخست نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت که شمار کشورهای که متعهد به ارسال تانک به اوکراین شده اند به یازده کشور رسیده است.

او افزود که شانزده کشور دیگر وعده ارسال موترهای جنگی را سپرده اند، در حالیکه شانزده کشور گفته اند که توپخانه و مهمات به آنکشور می‌فرستند و ۹ کشور دیگر در حال ارسال سیستم دفاع هوایی به اوکراین اند.

لوید آستین وزیر دفاع امریکا گفته که کشورش تسلیحات بیشتر با اوکراین کمک خواهد کرد اما گفت که در مورد ارسال جت‌های جنگی اطلاعی در دسترس نیست.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع جرمنی به یک شبکه تلویزیونی کشورش گفته که ارسال جت‌های جنگی به اوکراین در حال حاضر مورد بحث قرار نگرفته است.

شدیدترین جنگ در حال حاضر در دونباس در اطراف شهر باخموت و همچنین در شمال در نزدیک کریمیا و در جنوب جریان دارد.

XS
SM
MD
LG