لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

استارز اند استرایپس: عملیات طالبان علیه گروه داعش در کابل دو فرد مهم را هدف قرار داد


تصویر آرشیف: طالبان در کابل
تصویر آرشیف: طالبان در کابل

یک تعداد از روزنامه ها و نشریه های جهانی در شماره های اخیر خود در مورد کشته شدن دو عضو مهم گروه دولت اسلامی داعش در عملیات طالبان در کابل مطالبی را به نشر رسانده اند.


نشریه استارز اند استرایپس

  • نشریه استارز اند استرایپس که به وزارت دفاع امریکا مربوط میشود نوشته است که در عملیات شام یکشنبه طالبان در کابل قاری فاتح رئیس بخش استخبارات و عملیات منطقوی گروه دولت اسلامی داعش کشته شده است.


نشریه در این مورد از قول سخنگوی حکومت طالبان ذبیح الله مجاهد خبر داده است . یک شبکه خبری متحد با گروه دولت اسلامی هم تصدیق نمود که قاری فاتح کشته شده است .

نشریه در ادامه می نویسد که در اوایل ماه جاری هم در یک عملیات طالبان سه عضو گروه داعش به شمول یکی از رهبران مهم آن اعجاز امین اهنگر کشته شده است.

روزنامه می افزاید که در ماه جنوری هم طالبان عملیات مهمی را علیه یک هسته داعش در کابل انجام دادند که در آن هشت جنگجوی داعش کشته و ۹ تن دیگر دستگیر شدند.

روزنامه به حمله بر مکانهای شیعه ها، حمله بر هوتلی که چینائی ها در آن بود و باش داشتند ، حمله در نزدیکی سفارت پاکستان و چندین حمله دیگر اشاره نموده و نوشته است که مسوولیت تمام این حملات را در افغانستان گروه دولت اسلامی داعش به عهده گرفته است.

روزنامه واشنگتن اگزامینر

  • روزنامه واشنگتن اگزامینر وچندین روزنامه و نشریه دیگر غربی به گزارش اخیر دفتر سر مفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان سیگار توجه کرده است.

در این گزارش گفته میشود که مسوول سقوط حکومت افغانستان و اردوی این کشور تصامیم روسای جمهور امریکا دانلد ترمپ و جو بایدن و همچنان رئیس جمهور پیشین افغانستان اشرف غنی بود.

واشنگتن اگزامینر می نویسد که سیگار به شش موضوع مهم اشاره کرده که سبب سقوط حکومت کابل شده است.

اول: امضای موافقت خروج سربازان امریکايی توسط اداره رئیس جمهور سابق امریکا دونالد ترمپ.

دوم: ختم حمایت هوایی قوای افغان که بعد از امضای موافقتنامه خروج قوا از افغانستان حمایت هوائی قوای افغان بلافاصه متوقف شد.

سوم: ختم ترمیم و تعمیر طیاره ها و هیلکوپترهای اردوی افغانستان به دستور رئیس جمهور جو بایدن .

چهارم: سیاسی شدن اردوی افغانستان از سوی رئیس جمهور پیشین این کشور اشرف غنی.

پنجم: تبدیل کردن سریع مربیان و مشاورین نظامی خارجی که سبب نارسائی ها در تعلیم و تربیه سربازان افغان شد .

و ششم: فساد گسترده در حکومت و صفوف اردو و پولیس افغانستان که خالیگاه بزرگ را ایجا نمود و از موثریت آنها کاست.

XS
SM
MD
LG