لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۷

بحران بشری و فقر در افغانستان؛ برنامه جهانی غذا توزیع کمک ها را به نصف کاهش داد


تصویر آرشیف: تعدادی از زنان و کودکان فقیر در کابل در برابر یک نانوایی منتظر دریافت نان رایگان استند.
تصویر آرشیف: تعدادی از زنان و کودکان فقیر در کابل در برابر یک نانوایی منتظر دریافت نان رایگان استند.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) میزان کمک های غذایی در افغانستان را به نصف کاهش داده و دلیل آن را نبودن بودجه عنوان کرده است.

دیوید بیسلی رئیس برنامه جهانی غذا در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس که به روز شنبه (اول اپریل) منتشر شد، گفت که کمک های غذایی یا جیره غذایی در افغانستان به نصف آن کاهش یافته و حدود چهار میلیون تن را تحت تاثیر قرار داده است.

آقای بیسلی گفته، این ها افرادی هستند که در حال حاضر، در معرض خطر قحطی قرار دارند و برنامه جهانی غذا، پول کافی برای کمک به نیازمندان در افغانستان ندارد.

به گفتۀ سازمان ملل متحد بیش از ۲۸ میلیون تن در افغانستان به کمک های بشری فوری نیاز دارند، این گروه شامل ۶ میلیون تنی است که هیچ چیز برای خوردن ندارند و فقط منتظر کمک های بشری هستند.

سازمان ملل متحد در ماه های اخیر به ملیون ها تن در مناطق مختلف افغانستان کمک های غذایی توزیع کرده است
سازمان ملل متحد در ماه های اخیر به ملیون ها تن در مناطق مختلف افغانستان کمک های غذایی توزیع کرده است

برنامه جهانی غذا اخیراً در گزارشی اعلام کرد که برای کمک به افراد نیازمند در افغانستان در سال ۲۰۲۳ میلادی به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دالر نیاز دارد.

سازمان ملل برای کمک به افراد نیازمند در افغانستان در سال ۲۰۲۳ میلادی به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دالر نیاز دارد.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمبود ۸۳۱ میلیون دالری برای کمک به نیازمندان افغان از ماه مارچ تا اگست ابراز نگرانی کرده است.

پس از اگست سال ۲۰۲۱ میلادی، زمانیکه طالبان دوباره در افغانستان به قدرت رسیدند، میزان کمک های جامعه جهانی با این کشور کاهش یافت و بسیاری از سازمان ها ونهاد های بین المللی و داخلی کارشان را در افغانستان متوقف و یا محدود کردند.

این وضعیت، شرایط اقتصادی افغانستان را که قبلاً هم خوب نبود، بدتر ساخت و میلیون ها افغان را در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار داده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، بسیاری از افغان ها در ماه اپریل که رمضان جریان دارد، چیزی برای خوردن ندارند و بیشتر آنها با شکم خالی روزه می گیرند.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG