لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۴

سیگار: طالبان در کار سازمان ملل و نهاد های امداد رسان مداخله کرده اند


تصویر آرشیف: یکی از افراد طالبان سوار بر موتر مجهز با اسلحه سنگین در کابل
تصویر آرشیف: یکی از افراد طالبان سوار بر موتر مجهز با اسلحه سنگین در کابل

دفتر سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان (SIGAR ) به روز جمعه در توییترش نوشته که طالبان در کار سازمان ملل متحد و سازمان های غیر دولتی در افغانستان مداخله کرده اند.

به گفته سیگار ، این مداخله ممنوعیتی را در کار نهاد های امدادگر برای رساندن کمک به مردم این کشور ایجاد کرده است.

دفتر سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان در این تویتش می افزاید که طالبان، پس از به دست گرفتن قدرت در ماه آگست سال ۲۰۲۱ میلادی، شروع به مداخله در کار این نهاد ها کردند.

اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان ناوقت روز جمعه در رشته توییت هایش همچنان گفته که سیاست حکومت امریکا ادامه حمایت از افغان ها، بدون کمک به رژیم طالبان است.

امریکا بیشتر از دو ملیارد دالر در جریان کمتر از دو سال گذشته به افغانستان کمک کرده است

اخیرا سرمفتش خاص ایالات متحده برای بازسازی افغانستان در گزارشی که آن را (خطر بزرگ) نامیده نوشته که امریکا نسبت به هر کشور دیگری به افغانستان کمک های بشردوستانه بیشتر ارائه کرده است.

جان سُپکو سرمفتش خاص ایالات متحده برای بازسازی افغانستان
جان سُپکو سرمفتش خاص ایالات متحده برای بازسازی افغانستان

در این گزارش همچنان آمده که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، واشنگتن اضافه از ۲ میلیارد دالر در زمینه های بشری و توسعه یی به این کشور کمک کرده است.

جان سوپکو، سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان چهارشنبه هفته گذشته در جلسه استماعیه کمیته نظارت مجلس نمایندگان امریکا گفت که افغانستان با یک وضعیت بد بشری و اقتصادی مواجه بوده و بسیار مهم است که کمک های امریکا به دست طالبان نیفتد.

همزمان ، سوپکو گفته که نمی تواند که به امریکایی ها اطمینان دهد که طالبان با کمک آنها تمویل نمی شوند.

سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان همچنین به وعده های سازمان ملل اشاره می کند و می گوید که سازمان ملل متحد برای تامین مواد غذایی بیش از ۲۸ میلیون افغان، ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کمک کرده است.

تا به حال، سازمان ملل متحد هرگز به این میزان کمک بشردوستانه برای یک کشور درخواست نکرده است، اما SIGAR می گوید که مداخله طالبان این گونه تلاش هایی را به خطر انداخته است.

XS
SM
MD
LG