لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۹

طالبان چهار کارمند رسانه یی را در خوست بازداشت کرده اند


تصویر آرشیف
تصویر آرشیف

مسئول نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان "نی" می گوید که از سرنوشت چهار کارمند بازداشت شده رسانه های ولایت خوست، سرنخی در دست نیست.

ظریف کریمی امروز (۹ می) به رادیو آزادی گفت که تماس های شان با وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در مورد این خبرنگاران بی نتیجه مانده است.

" دیروز چهار نفر از مسئولان رسانه های محلی در ولایت خوست از سوی اداره امر به معروف خواسته می شوند. هدف خواسته شدن مسئول رسانه ها و خبرنگاران، برنامه آموزشی گفته شده. اما وقتی که خبرنگاران آنجا مراجعه می کنند، از سوی مسئولان ولایت مربوط تحت بازداشت قرار می گیرند و تا اکنون سرنوشت شان مشخص نیست."

مرکز خبرنگاران افغانستان می گوید که سخی سرور میاخیل مدیر مسئول رادیو- تلویزیون غرغشت، محمد الدین شاه خیالی مدیر مسئول رادیو ولس غژ، پامیر اندیش مهیدی مدیر مسئول رادیو چنار و عبدالرحمن آشنا گزارشگر رادیو نن توسط ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت خوست بازداشت شده اند.

در اعلامیۀ که امروز از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان نشر شد، این اقدام طالبان نگران کننده دانسته شده و از طالبان خواسته شده که کارمندان رسانه ها را به صورت فوری و بدون قید و شرط رها کنند.

این مرکز به نقل از یک منبع گزارش داده که دلیل بازداشت کارمندان رسانه ها، متهم شدن رسانه های شان به رعایت نکردن اصول تعیین شده طالبان بوده است.

شبیر احمد عثمانی رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در خوست گفته که چهار کارمند رسانه ها بازداشت نشده ‌اند، بلکه بخاطر شریک کردن بعضی مسایل مهم رسانه یی فرا خوانده شده‌ اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان می گوید که در جریان سال۱۴۰۱ خورشیدی ۹۴ خبرنگار و کارمند رسانه ها از سوی طالبان بازداشت شده اند.

ظریف کریمی مسئول نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، نی می گوید که در حال حاضر ۶ خبرنگار در بازداشت اداره های مختلف طالبان قرار دارند.

XS
SM
MD
LG