لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۳

ایروایشیا ریویو: جوانان افغانستان از نبود آرامش و نبود فرصت های کاری رنج می‌برند


شماری از جوانان افغانستان که در نتیجه تحولات نزدیک به دو سال قبل بیکار شده اند.
شماری از جوانان افغانستان که در نتیجه تحولات نزدیک به دو سال قبل بیکار شده اند.

ایروایشیا ریویو

  • ایروایشیا ریویو در مقاله ای به مشکلات جوانان در افغانستان توجه کرده و می نویسد، بر اساس گزارش صندوق نفوس سازمان ملل متحد، اکثریت جمعیت افغانستان جوانان زیر ۲۵ سال است که ۶۴ درصد نفوس این کشور را تشکیل می دهند.

به نوشته این نشریه، در سال های گذشته که این کشور درگیر جنگ بود، جوانان نیز بخش بزرگی از نیروهای دولتی را تشکیل می دادند که با طالبان می جنگیدند.

ایروایشیا ریویو می نویسد که امروز این جوانان از نبود آرامش و نبود فرصت های کاری رنج می برند.

بسیاری از آنها به شغل، آموزش و خدمات بهداشتی نیاز دارند.

در ادامه گفته شده مشکل این است که نه طالبان می خواهند و نه جوانان حاضرند سوابق کاری خود را همراه با درخواست کار به آنها پیشکش کنند.

نویسنده در بخشی از مقاله جوانانی که در نظام مخلوع افغانستان علیه طالبان می جنگیدن را آسیب پذیر دانسته و بر حفاظت از آنها تاکید کرده است.

ویب سایب ریلیف ویب

  • ویب سایب ریلیف ویب ، یک اداره مربوط سازمان ملل متحد در گزارش مفصلی به وضعیت صحی مردم در افغانستان تحت حاکمیت طالبان توجه کرده است.


در مطلب آمده سازمان جهانی صحت و شرکای صحی آن در ماه اپریل ۲۰۲۳ به ارائه خدمات صحی به مردم از طریق مراکز صحی ثابت و سیار ادامه داده اند.

این سازمان گفته که نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر که از آسیب های جسمی رنج می بردند را خدمات درمانی و به بیش از ۳۹ هزار بیمار که درمان شده اند کمک کرده است.

اما به نوشته ویب سایت ریلیف ویب سازمان صحی جهان تخمین می کند که تا پایان دسامبر سال جاری، با کمبود بودجه برای حمایت از ۲۰۵ مرکز مراقبت های اولیه صحی روبرو است.

وگفته می شود که حمایت اهداکنندگان کمک به این سازمان برای اطمینان از تداوم ارائه خدمات صحی٬ مهم است.

XS
SM
MD
LG