لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۶

عوامل شکست تیم ملی کریکت افغانستان در برابر بنگله دیش چی بود؟


گوشه یی از یک بازی کریکت میان تیم های افغانستان و بنگله دیش
گوشه یی از یک بازی کریکت میان تیم های افغانستان و بنگله دیش

تیم ملی کریکت افغانستان در بازی اخیر در برابر تیم بنگله دیش با تفاوت ۵۴۶ دوش شکست خورد.

با آنکه کرکت بورد می گوید که شکست سنگین تیم ملی کریکت افغانستان از بنگلادش روحیه بازیکنان افغان را در بازی های یک روزۀ بیست اوره تضعیف نخواهد کرد، ولی این شکست سنگین سوالات زیادی را در مورد شیوۀ انتخاب اعضای تیم افغانستان برای این بازی ها به وجود آورده است.

شماری زیادی از علاقمندان تیم کریکت افغانستان در شبکه های اجتماعی از شیوه انتخاب (سلکشن) بازیکنان برای بازی در برابر بنگلادش انتقاد کرده اند.

شفیق ستانکزی: تیم کریکت افغانستان در یک مسابقۀ بسیار مهم، بازی بسیار ناقصی را انجام داد

سید نسیم سادات سخنگوی کریکت بورد افغانستان، با اشاره به این انتقادات و در دفاع از شیوه انتخاب بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان، ناوقت روز شنبه(۱۷ جون) به رادیو آزادی گفت:

"در مورد انتخاب اعضای تیم باید بگویم که در سلکشن مشکلی وجود نداشت. در تیم بازیکنان مجرب هم بودند و در کنار آنها بازیکنان هم انتخاب شده بودند که در بازی های داخلی درخشیده اند. ولی ما چون بعد از حدود دوسال بازی تست داشتیم، خلاء ها زیاد بود و برخی مشکلات وجود داشت. در بازی ها فراز و نشیب وجود دارد، برخلاف ما همیشه خوب بازی کرده ایم و توقع می رود که در آینده نیز بازی های خوبی را انجام دهیم."

پیش از آغاز مسابقات٬ تیم ملی کریکت افغانستان اعلان کرده بود که آماده گی لازم را برای این رقابت ها دارد٬ اما هواداران این تیم میگویند که در میدان عمل نتوانست خوب بدرخشد
پیش از آغاز مسابقات٬ تیم ملی کریکت افغانستان اعلان کرده بود که آماده گی لازم را برای این رقابت ها دارد٬ اما هواداران این تیم میگویند که در میدان عمل نتوانست خوب بدرخشد

آقای سادات افزود که شکست دیروز در برابر بنگلادش، روی بازی های جاری بیست اوره و یک روزۀ، تاثیری نخواهد داشت، چون تمرینات تیم فورمت کوتاه در کابل ادامه دارد و آنها آمادگی خوب دارند. به گفتۀ سخنگوی کریکت بورد، امید که تیم افغانستان، در مسابقات یکروزه، مانند گذشته، بدرخشد و پیروز شود.

ولی شفیق ستانکزی، سابق رییس اجرایی کریکت بورد و منیجر اسبق تیم کریکت افغانستان نظر دیگر دارد:

"تیم کریکت افغانستان در یک مسابقۀ بسیار مهم، بازی بسیار ناقصی را انجام داد که مسولیت آن برعهدۀ رهبریت کریکت بورد، سلکشن کمیته، رهبری و تیم مربی های تیم است، همۀ آنها باید پاسخگو قرار داده شده و بررسی کامل صورت بگیرد، که چرا همچو اشتباه بزرگ صورت گرفت و یک پیام نادرست به دنیای کریکت داده شد که بازی های تست برای ما مهم نیست."

بازی های تست که بین تیم های افغانستان و بنگلادیش به تاریخ ۱۴ جون در شهر داکه پایتخت بنگلادیش آغاز شده بود، به روز شنبه با پیروزی قاطع تیم بنگلادیش در همۀ مسابقات تست، پایان یافت.

پس از این شکست سنگین، تیم کریکت افغانستان به تاریخ های پنجم، هشتم و یازدهم جولای سه بازی یک روزه بین المللی را با تیم ملی کریکت بنگلادیش انجام می دهد و به تعقیب آن دو بازی بیست آوره نیز شامل این برنامه است که به تاریخ های ۱۴ و ۱۶ جولای دایر خواهد شد.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG