لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۰

چهار زمین لرزه امروز برخی ساحات غرب و شمال افغانستان را تکان داد


خانه های ویران شده در اثر زلزله های اخیر در ولایت هرات
خانه های ویران شده در اثر زلزله های اخیر در ولایت هرات

از صبح امروز یکشنبه تاکنون چهار زمین لرزه در افغانستان رخ داده است.

اداره زمین شناسی ایالات متحده امریکا در وب سایت خود نوشته است که اولین زمین لرزه ساعت ۹:۳۶ صبح در ۳۰ کیلومتری هرات رخ داده و شدت آن ۶.۳ ریشتر بوده است. این سازمان اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۶.۳ کیلومتری زمین بوده است.

اداره زمین شناسی ایالات متحده امریکا همچنان از وقوع زمین لرزه دیگری در ساعت ۹:۵۶ صبح در هرات به شدت ۵.۴ ریشتر خبر داد. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است.

نثار احمد الیاس سخنگوی والی هرات در گفتگو با رادیو آزادی گفت که بر اثر این زمین لرزه یک تن جان باخته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده اند.

سازمان جهانی صحت می‌گوید که بیش از ۱۲۰ تن که بر اثر زلزله امروز یکشنبه ۲۳ ميزان در هرات زخمی شده اند به شفاخانۀ حوزوی این ولایت منتقل شدند.

این سازمان در شبکۀ اکس که قبلاً توییتر نامیده می‌شد نوشت که شماری دیگر از زخمیان به سایر شفاخانه های شهر هرات انتقال داده شده اند.

شماری از باشندگان هرات به رادیو آزادی گفتند که مردم هرات از زلزله‌های مکرر به شدت هراس دارند و تلاش می کنند که این ولایت را ترک کنند.

به اساس معلومات اداره زمین شناسی امریکا زمین لرزه سوم که ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه امروز رخ داد، مرکز آن در دامنه کوه‌های هندوکش در افغانستان قرار داشت که شدت آن ۴.۱ درجه بود. بر اساس اطلاعات این سازمان، این زمین لرزه در عمق ۱۱۵.۱ کیلومتری زمین بوده است.

به گزارش اداره زمين شناسی آمريكا، چهارمين زمين لرزه ساعت ۱۱:۴۱ صبح در شمال افغانستان به وقوع پيوست كه شدت آن ۴.۲ درجه و عمق آن ۸.۲ كيلومتر زمین بوده است.

حکومت طالبان تاکنون در مورد دو زمین لرزه اخیر در شمال افغانستان چیزی نگفته است.

هنوز ارقام و اطلاعات دقیق از خسارات وارده به افغان‌ها در اثر زمین لرزه‌های اخیر در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

مرتبط

XS
SM
MD
LG