لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۸

ادامه حملات اسرائیل بر غزه؛ محمود عباس خواستار آتش‌بس فوری شد


 محمود عباس رئیس اداره فلسطین حین دیدار با انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا
محمود عباس رئیس اداره فلسطین حین دیدار با انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا

در ادامۀ حملات اسرائیل بر غزه، از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این منطقه خبر داده شده است.

مقام‌های صحی در غزه می‌گویند که دست کم ۳۸ تن در حملات طیاره‌های اسرائیلی بر یک کمپ در غزه اوائل امروز کشته و ۴۲ تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که با وجود درخواست‌های ایالات متحده برای ایجاد وقفه در جنگ به منظور امدادرسانی به غیرنظامیان، اسرائیل گفته که به عملیات تهاجمی‌اش تا نابودی گروه حماس که بر غزه حاکم است ادامه خواهد داد.

محمود عباس، رئیس ادارۀ فلسطین در دیدار با انتونی بلینکن وزیر خارجۀ ایالات متحده خواستار آتش‌بس فوری شده تا به گفتۀ او زمینه برای کمک‌های بشری به نوار غزه فراهم شود.

این دیدار امروز یکشنبه در رام الله صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، افزایش تلفات در غزه خشم بین‌المللی را به دنبال داشته است و ده‌ها هزار نفر به روز شنبه در واشنگتن و برلین به جاده‌ها بر آمدند و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

معترضان در جرمنی خواستار آتش بس فوری در غزه شدند
معترضان در جرمنی خواستار آتش بس فوری در غزه شدند

کاترین کولونا، وزیر خارجۀ فرانسه می‌گوید که شماری زیادی از غیرنظامیان در حملات هوایی اسرائیل کشته شده اند.

او در نشست مشترک خبری با محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی صدراعظم و وزیر خارجۀ قطر در نشست خبری در دوحه امروز یکشنبه گفت که مکاتب، شفاخانه‌ها، کارکنان امور بشری و خبرنگاران باید مصون باشند.

اما اسرائیل می‌گوید که در حملاتش، جنگجویان گروه حماس را نشانه گرفته و این جنگجویان از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل و وزیر دفاع اسرائیل امروز استفادۀ احتمالی از بمب اتمی در غزه را رد کردند.

پیش از این امیچای الیاهو وزیر میراث اسرائیل گفته بود که استفاده از بمب اتمی بر غزه یکی از گزینه‌ها است.

اما صدراعظم اسرائیل در شبکۀ اکس ( توییتر سابق) نوشت که این موضوع دور از واقعیت است و به گفتۀ او نیروهای دفاعی اسرائیل برمبنای قانون بین‌المللی عملیات تهاجمی را به پیش می‌برند.

در همین حال ادارۀ هلال احمر فلسطین می‌گوید که ۳۰ لاری دیگر حامل کمک‌های بشری شامل مواد غذایی، آب و دوا شام دیروز به نوار غزه رسیدند.

به گفتۀ این اداره، از ۲۱ اکتوبر به اینطرف یعنی طی بیش از دو هفتۀ اخیر در مجموع ۴۵۱ لاری کمک‌های بشری از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شده اند.

اسرائیل حملات هوایی را علیه گروه حماس حدود یک ماه پیش بعد از آن آغاز کرد که در حملۀ گستردۀ حماس به اسرائیل در هفتم ماه اکتوبر، ۱۴۰۰ تن کشته و حدود ۲۴۰ نفر گروگان گرفته شدند.

مقام‌های صحی در غزه گفته اند که در حملات اسرائیل تا حال بیش از ۹۴۰۰ فلسطینی در غزه کشته شده اند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG