لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۶

آیا تیم ملی کریکت افغانستان به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ راه خواهد یافت؟


اعضای تیم ملی کریکت افغانستان
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان

کریکت بازان افغان برای آمادگی بیشتر جهت مسابقات جام جهانی بیست آوره، کمپ تمرینی برگزار کرده اند.

راشد خان ستاره کریکت افغانستان و کاپیتان بازی های بیست آوره تیم افغانستان چند روز پیش به بخش رسانه ای کریکت بورد گفت که در مسابقات جام بیست آوره ۲۰۲۴ فرصت خوب وجود دارد که تیم ملی کریکت افغانستان بتواند به نیمه نهایی جام جهانی راه یابد:

" طوری که ما در جام جهانی سابق درخشیدیم ، هموطنان و همه ای علاقمندان برای ما بسیار امیدوار اند چون ما می توانیم تیم هر کشور را شکست دهیم؛ طوری که در جام جهانی گذشته شکست دادیم. سه تیمی را که ما شکست دادیم جام جهانی را برنده شده اند. با توجه به آمادگی بسیاری که برای مسابقات این جام در دوسال گذشته داشته ایم امیدواریم در این جام نیز خوب بدرخشیم و توقعات هموطنان را برآورده سازیم. کوشش ما این خواهد بود تا جایی که می توانیم پیشرفت کنیم و برای ما یک فرصت خوب برای راهیابی به نیمه نهایی است. "

راشد خان ستاره کریکت افغانستان
راشد خان ستاره کریکت افغانستان

قرار است تیم ملی کریکت افغانستان در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰ آوره با تیم های یوگندا ، پاپوا نیو گینی ، نیوزیلند و تیم ویست اندیز که میزبان رقابت ها است روبرو شود.

راشد خان می گوید که هیچ تیمی را در مسابقات بیست آوره دست کم نمی گیرد چون به گفته وی حتی یک یا دو بازیکن هم می توانند نتیجه را کلا تغییر دهند.

وی افزود که کوشش می کنند بهتر بدرخشند و استعداد خود را در میدان به نمایش بگذارند.

قبل از اینکه ملی پوشان کریکت افغانستان رقابت های شان را در مرحله گروهی جام جهانی با حریفان شان آغاز کنند، آنها دو مسابقه تدارکاتی را با تیم های ملی کریکت عمان و اسکاتلند برگزار می کنند.

قرار است نخستین مسابقه تدارکاتی افغانستان به روز چهارشنبه نهم جوزا ساعت ۹:۳۰ شب به وقت کابل مقابل تیم ملی کریکت عمان و دومین مسابقه تدارکاتی افغانستان نیز به روز جمعه یازدهم جوزا ساعت هفت شام به وقت کابل در برابر تیم ملی کریکت اسکاتلند برگزار شود.

اما نخستین بازی رسمی افغانستان در دور گروهی این جام به تاریخ ۱۵ جوزا ساعت ۵ صبح به وقت کابل در مقابل تیم ملی کریکت یوگندا آغاز می شود.

گوشه یی از یک بازی تیم افغانستان با ایرلند
گوشه یی از یک بازی تیم افغانستان با ایرلند

دومین بازی تیم ملی کریکت افغانستان در دور گروهی این جام به تاریخ ۱۹ جوزا ساعت چهار صبح به وقت کابل در مقابل تیم ملی کریکت نیوزیلند برگزار می شود.

سومین مسابقه افغانستان به تاریخ ۲۵ جوزا ساعت پنج صبح به وقت کابل در مقابل تیم ملی کریکت پاپوا نیو گینی صورت خواهد گرفت و آخرین مسابقه نیز قرار است که به تاریخ ۲۹ جوزا ساعت پنج صبح به وقت کابل در برابر تیم ملی کریکت ویست اندیز انجام شود.

کریکت بورد افغانستان که تحت کنترل طالبان است در آستانه مسابقات جام جهانی روز سه شنبه اول جوزا خبر داد که دوین براوو کاپیتان و بازیکن سابق تیم ملی ویست اندیز را به عنوان مربی بالینگ تیم افغانستان تعیین کرده است.

علاقمندان کریکت در افغانستان آرزو دارند که تیم این کشور در مسابقات جام جهانی نتایج بهتری بدست آورد.

یکی از علاقمندان کریکت: بیصبرانه منتظر پیروزی های بیشتر تیم افغانستان هستیم

سمیع الله سعادت آریوبی یک تن از باشندگان کابل به رادیو آزادی گفت که اشتراک برخی بازیکنان تیم افغانستان در مسابقات اخیر در هند این تیم را برای مسابقات جام جهانی بیشتر آماده کرده است:

" از تیم کریکت افغانستان همه مردم افغانستان توقع خیلی زیاد دارند. چون نصف از بازیکنان تیم در مسابقات اخیرIPL ، لیگ برترهند ، بازی کردند واکنون برای بازی ودرخشیدن خوب در مسابقات جام جهانی بیست اوره ۲۰۲۴ بهتر آمادگی دارند."

زمیرخان زرغون یکی دیگر از علاقمندان کریکت در کابل نیز آرزومند نتایج بهتر تیم افغانستان در مسابقات این جام است:

" ما توقع داریم که تیم افغانستان خواهد توانست که تیم های بزرگی را شکست دهد چرا که درجام جهانی ۵۰ اوره شما دیدید که به تیم های بسیار بزرگ شکت دادند وکم بود که به دور دوم ، ( سیمی فاینل) راه یابد. ولی در این مسابقات بیست آوره تیم افغانستان یک تیم بسیار قوی است می تواند که به سیمی فاینل راه یابد."

زاهد الله وفا یکی دیگر از علاقمندان کریکت می گوید که از تیم جوان افغانستان توقعات بسیار زیاد است:

" افغانستان در جام جهانی اشتراک می کند ، توقعات ما خیلی زیاد است بخاطریکه تیم افغانستان جوان و از جوانان تشکیل شده است."

مومند فواد یکی دیگر از علاقمندان کریکت در افغانستان نیز امیدوار نتایج بهتر است اما او می گوید که چندین نکته باید در نظر گرفته شود:

" امیدواریم که تیم ملی ما خوب بازی کند. اما اگر یک چیزی در نظر گرفته شود شاید نتیجه بهتر باشد ، اول اینکه به هماهنگی خوب در تیم ضرورت است، دوم اینکه ما میان بازیکنان جدید افرادی دارای کارکردگی و شایستگی خوب داریم اگر به آنها بیشتر فرصت داده شود امکان دارد به سیمی فاینل راه یابیم."

زلمی بلال کارشناس کریکت و رئیس کریکت بورد اتریش به این باور است که تیم افغانستان توپ اندازانی معروفی دارد که به صورت چرخشی توپ اندازی می کنند و قوت این تیم را افزایش داده اند.

از دید آقای بلال، شرایط میدان های ویست اندیز نیز این بالران را بیشتر کمک می کند.

وی با درنظرداشت این ویژگی ها ابراز امیدواری می کند که تیم ملی کریکت افغانستان به نیمه نهایی راه یابد:

" تیم افغانستان ما شاء الله نسبت به گذشته بسیار، بسیار بهتر شده است. ویکت وپیچ های ویست اندیز نیزخاصیت حمایت سپینران (توپ اندازان چرخشی) را دارد. افغانستان به اندازه کافی توپ چرخشی دارد ، راشد خان ، مجیب ، محمد نبی ونوراحمد ، وتوپ اندازان سریع هم خوب اند ، فاروقی است ،او هم خوب می داند که بالای آن ویکت ها چگونه سیمای بازی را تغییر دهد. لهذا امیدواری بسیار است که افغانستان بازی های آغازین خود را برنده شود وبه مرحله بعدی ونیمه نهایی راه یابد."

دو بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان رحمت الله گربز و محمد اسحاق
دو بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان رحمت الله گربز و محمد اسحاق

تیم کریکت افغانستان در مسابقات جام جهانی ۵۰ آوره در سال ۲۰۲۳ تیم های انگلستان ، پاکستان و سریلانکا_ سه تیمی که در گذشته قهرمانان کریکت جهان بوده اند را نیز شکست داد.

اما از تیم ملی کریکت استرالیا که از نیرومندترین و موفق ترین تیم های تاریخ کریکت جهان است، در یک بازی نفس گیر شکست خورد و نتوانست که به نیمه نهایی صعود کند.

در مسابقات جام جهانی ۵۰ آوره ۲۰۲۳ تیم های نیرومند استرالیا ، افریقای جنوبی ، نیوزیلند و هند باهم روبروشدند که در بازی نهایی آسترالیا با شکست دادن به هند قهرمان جهان شد.

حال علاقمندان تیم ملی افغانستان در سراسر جهان با بسیار بی صبری منتظرند ببینند که این تیم در مسابقات جام جهانی بیست آوره سال ۲۰۲۴ چه دستاوردی خواهد داشت-از همه مهمتر اینکه آیا به مرحله های نیمه نهایی یا نهایی راه خواهد یافت؟

مرتبط

XS
SM
MD
LG