لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۶ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۸

نگاهی به عملکرد تیمی و انفرادی تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت


تا اینجای کار، تیم ملی کریکت افغانستان بهترین عملکرد را در میان همۀ تیم‌های حاضر در جام جهانی کریکت ۲۰ آوره داشته است. عکس: رویترز
تا اینجای کار، تیم ملی کریکت افغانستان بهترین عملکرد را در میان همۀ تیم‌های حاضر در جام جهانی کریکت ۲۰ آوره داشته است. عکس: رویترز

تیم ملی کریکت افغانستان بهترین عملکرد را در میان همۀ تیم‌های حاضر در جام جهانی کریکت ۲۰ آوره داشته است.

ملی‌پوشان کریکت افغانستان در هردو بخش تیمی و انفرادی، بهترین نتیجه ممکن را تا به اکنون در نهمین دورۀ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت به‌دست آورده‌اند.

در بخش تیمی، تیم افغانستان بالاترین امتیاز را نسبت به سایر تیم‌های شرکت‌کننده به ثبت رسانیده است و در بخش انفرادی نیز دو کریکتر افغان هریک فضل‌حق فاروقی در بخش "بالینگ" و رحمن‌الله گربز در بخش "بیتینگ" در صدر همه کریکتران این دورۀ جام جهانی ۲۰ آوره کریکت قرار گرفته‌اند.

تا اکنون فضل‌حق فاروقی و رحمن‌الله گربز در صدر همه کریکتران این دورۀ جام جهانی ۲۰ آوره کریکت قرار گرفته‌اند.
تا اکنون فضل‌حق فاروقی و رحمن‌الله گربز در صدر همه کریکتران این دورۀ جام جهانی ۲۰ آوره کریکت قرار گرفته‌اند.

نهمین دورۀ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت از تاریخ اول جون با اشتراک ۲۰ تیم برتر جهان به میزبانی ویست‌اندیز و آمریکا آغاز شد.

از آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت بیش از دو هفته سپری می‌شود، تیم افغانستان که در گروه سوم این جام قرار گرفته است، پس از سپری کردن سه مسابقه با نت رن ریت ۴.۱۴۰ در صدر این گروپ قرار دارد که نسبت به سایر تیم‌های نخبه که سرگروپ هستند عملکردشان بهتر بوده است.

به طور مثال در صدر گروپ "A" تیم ملی کریکت هندوستان قرار دارد، این تیم نت رن ریت ۱.۱۳۷ را داراست، در صدر گروپ "B" تیم ملی کریکت استرالیا است که نت رن ریت این تیم پس از سه مسابقه ۳.۵۸۰ است و در صدر گروپ "D" تیم ملی کریکت آفریقای جنوبی دارای نت رن ریت ۰.۴۷۱ می‌باشد، همۀ این تیم‌ها در گروپ‌های‌شان نسبت به تیم افغانستان عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند.

گروهتیم ملی کریکتنت رن ریتنتایج در گروه
Aهند۱.۱۳۷در صدر گروه A
Bاسترالیا۳.۵۸۰در صدر گروه B
Cافغانستان۴.۱۴در صدر گروه C
Dآفریقای جنوبی۰.۴۷۱در صدر گروه D

اما در بخش انفرادی، بازیکنان افغانستان نسبت به همه درخشان‌تر ظاهر شدند، این دورۀ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت شاهد درخشش عالی از سوی فضل‌حق فاروقی و رحمن‌الله گربز بوده است.

فضل‌حق فاروقی
فضل‌حق فارقی بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان
فضل‌حق فارقی بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان

این کریکتر ۲۳ ساله افغان با به‌دست آوردن دوازده ویکت در سه مسابقه هم‌اکنون در صدر بهترین ویکت‌گیرهای جهان قرار گرفته است، فاروقی در مسابقه‌ای که در برابر تیم ملی کریکت اوگاندا انجام داد، در چهار آور، فقط ۹ دوش به حریف داد و پنج ویکت ارزشمند را گرفت که در این مسابقه لقب بهترین بازیکن میدان را نیز از آن خود ساخت.

در مسابقه‌ای که در برابر تیم ملی کریکت نیوزیلند داشت این کریکتر موفق افغانستان در ۳.۲ آور هفده دوش داد و اما چهار ویکت حریف را گرفت که نقش زیادی در پیروزی تاریخی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر این تیم بازی کرد.

همچنان فاروقی در مسابقه‌ای که در برابر تیم ملی کریکت پاپوا نیوگینه داشت در چهار آور ۱۶ دوش داد و سه ویکت گرفت که در ختم مسابقه فاروقی لقب بهترین بازیکن میدان را نیز از آن خود ساخت.

این کریکتر افغانستان با به‌دست آوردن مجموعأ دوازده ویکت تا اکنون "شانزدهم جون" در صدر بهترین بالران جام جهانی قرار دارد، بعد از وی آنریچ نورچه از آفریقای جنوبی با به‌دست آوردن ۹ ویکت در چهار مسابقه در مکان دوم قرار دارد، جوسف الزاری از ویست‌اندیز مشترکأ با آدام زامپا از استرالیا هردو با هشت ویکت در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

رحمن‌الله گربر
رحمن‌الله گربز، بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان
رحمن‌الله گربز، بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان

در دو هفته اخیر که جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت در جریان است، از رحمن‌الله گربز به عنوان بهترین بیتسمن حال حاضر این جام یاد می‌شود، گربز در سه مسابقه ۱۶۷ دوش به‌دست آورده است و بالاتر از همگان در جدول بهترین توپ‌زنان قرار گرفته است.

گربز در مسابقه‌ای که در برابر تیم ملی کریکت اوگاندا داشت، از ۴۶ توپ ۷۶ دوش به‌دست آورد، در مسابقه دوم که مقابل تیم قدرتمند نیوزیلند به میدان رفت از ۵۶ توپ توانست که ۸۰ دوش کسب کند و در ختم این مسابقه لقب بهترین بازیکن میدان را نیز از آن خود ساخت اما در مقابل تیم پاپوا نیوگینه تنها یازده دوش به‌دست آورد، در مجموع سه مسابقه، گربز ده بار شش نمره‌ای انجام داده است که از این حیث در مکان دوم جدول افراد با بیشترین شش نمره‌ای قرار دارد.

بعد از وی آرون جونز از آمریکا با به‌دست آوردن ۱۴۱ دوش دومین بتسمن برتر این دورۀ جام جهانی ۲۰ آوره کریکت است، داوید وارنر از استرالیا با ۱۱۵ دوش سوم است و ابراهیم زدران از افغانستان با ۱۱۴ دوش در مکان چهارم بهترین بتسمنان این جام قرار دارد.

مرتبط:

محمد نبی عیسی‌خیل در صدر بهترین «آلروندران جهان» قرار گرفت

افغانستان - نیوزلند؛ مسابقه‌ای که آمار و ارقام‌های جالبی را جابه‌جا کرد

همچنان در بخش بهترین همراهی تیمی "پارتنرشیپ" رحمن‌الله گربز و ابراهیم زدران در مسابقه‌ای که مقابل تیم اوگاندا داشتند هردو همزمان به صورت مشترک ۱۵۴ دوش را باهم کسب کردند که هم‌اکنون در صدر جدول بهترین همراهی تیمی قرار دارد.

تیم ملی کریکت افغانستان که صعودش به جمع هشت تیم برتر جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت قطعی شده است، به تاریخ هژدهم جون ساعت پنج صبح به وقت کابل در برابر تیم ملی کریکت ویست‌اندیز به میدان می‌رود، در صورت که در این مسابقه برنده شود، به عنوان بهترین تیم گروپ "C" به دور هشت بهترین صعود خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG