لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

نزدیک شدن فصل سرد و نگرانی از گرسنه‌گی؛ سازمان ملل: افغانستان زمستان سخت در پیش دارد


تعداد از زنان و کودکان نیازمند به کمک های بشری در افغانستان.
تعداد از زنان و کودکان نیازمند به کمک های بشری در افغانستان.

برنامۀ جهانی غذا WFP می گوید که زمستان پیشرو برای میلیون ها نفر در افغانستان سخت و دشوار خواهد بود.

این ادارۀ سازمان ملل متحد گفته است که از میان بیش از ۱۲ میلیون تن از افراد نیازمند به کمک های غذایی در افغانستان ، می تواند که فقط به شش میلیون نفر کمک فراهم کند.

ضیاالدین صافی معاون سخنگوی برنامۀ جهانی غذا در افغانستان به رادیو آزادی گفت که این اداره تلاش می کند تا مواد غذایی به۲۳ ولایت این کشور که دسترسی به آنها در فصل زمستان دشوار خواهد بود پیش از آغاز زمستان انتقال و ذخیره شود. وی به ادامه افزود:

«در مجموع قصد داریم که در ماه های دشوار زمستان از شش میلیون نفر حمایت کنیم که این نیمی از جمعیت بیش از ۱۲ میلیون نفری اند که با عدم مصئونیت غذایی رو به رو اند و نیازمند کمک اند. به دلیل کمبود شدید بودجه پروگرام غذایی جهان قادر نیست که به بیشتر مردم کمک کند.»

درحالی که روند توزیع کمک های بشری در افغانستان ادامه دارد، اما مردم در بسیاری از مناطق شکایت دارند که میزان این کمک ها اندک است و به مستحقین نمیرسد.
درحالی که روند توزیع کمک های بشری در افغانستان ادامه دارد، اما مردم در بسیاری از مناطق شکایت دارند که میزان این کمک ها اندک است و به مستحقین نمیرسد.

آقای صافی همچنان گفت که برنامه جهانی غذا در ماه های تابستان فقط به یک میلیون نفر که با گرسنگی شدید رو به رو بودند ، کمک کرده است.

سازمان ملل: ده میلیون نیازمند به شمول زنان و کودکان در افغانستان نتوانستند کمک دریافت کنند.

برنامۀ جهانی غذا اخیراً گفته بود که به دلیل کمبود بودجه، دستکم ده میلیون تن در افغانستان طی یک سال گذشته کمکهای غذایی دریافت نکرده اند و از آن عمدتاً زنان و کودکان متاثر شده اند.

این اداره گفته است که برای اجرای برنامه هایش در شش ماه آینده در افغانستان به ۶۴۶ میلیون دالر نیاز دارد.

از سوی دیگر ادارۀ هماهنگی امور بشری ملل متحد در افغانستان گفته است که زمستان امسال در این کشور با خطراتی به همراه خواهد بود.

به گفتۀ این اداره ، افرادی که خانه های شان در رویداد های طبیعی تخریب شده اند در فصل زمستان به سرپناه نیز نیاز دارند.

اوچا در اوائل امسال اعلام کرده بود که شمار نیازمندان به کمک های بشری در افغانستان به ۲۳.۷ میلیون نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG