صدیق صدیقی: عملیات عمری طالبان با شکست روبرو شد

نیرو‌های امنیتی افغانستان با آغاز سال جاری خورشیدی عملیات را تحت نام شفق آغاز کرده اند.

با آنکه طالبان پس از راه اندازی عملیات بهاری‌شان تحت نام عمری، حملات شانرا در برخی ولایات شمال شرقی افغانستان شدت بخشیدند اما مقام‌های امنیتی این کشور از ناکام شدن عملیات عمری سخن می زنند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت در ولایت‌های کندز، بغلان، تخار، بدخشان و غزنی رهبری گروه طالبان از بین رفته است.

به گفته آقای صدیقی، در نتیجه عملیات‌های نیرو‌های امنیتی افغان در این ولایت‌ها، صد‌ها شورشی کشته و زخمی شده اند:

" طالبان و جنگ ناروای‌شان بنام عمری در هر گوشه که آغاز کرده بدون شک شکست خورده اند و رهبری‌شان از بین رفته بخصوص در ولایت‌ها کندز، بغلان، تخار و شب گذشته در غزنی که ۱۲ نفر از طالب‌ها به شمول یک سر گروه‌شان از بین رفته، در مجموع در شمال این ها ضربات و تلفات سنگین را متقبل شده اند. "

آقای صدیقی گفت: طالبان و جنگ ناروای‌شان بنام عمری در هر گوشه که آغاز کرده بدون شک شکست خورده اند و رهبری‌شان از بین رفته است.

نیرو‌های امنیتی با آغاز سال جاری خورشیدی عملیات را تحت نام شفق آغاز کرده اند.

مقام‌های وزارت امور داخله گفته اند که این عملیات تعرضی بوده و بیشتر لانه‌های شورشیان، افراد کلیدی مخالفان مسلح را هدف قرار داده و مانع تحرکات دشمن خواهند شد.

طالبان نیز دو هفته پیش عملیات بهاری‌شان تحت نام "عمری" آغاز کردند.

اما سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که طالبان و حامیان‌شان هیچ زمانی اراده مردم افغانستان را تغییر داده نمی توانند.

با این حال شماری از آگاهان نظامی می گویند که نیرو‌های امنیتی افغان در این اواخر نشان دادند که توانایی تامین امنیت کشور‌شان را دارند.

برخی آگاهان نظامی می گویند که نیرو‌های امنیتی افغان در این اواخر نشان دادند که توانایی تامین امنیت کشور‌شان را دارند.

نظم گل زدران آگاه امور نظامی به رادیو آزادی گفت که باید این نیرو‌ها بیشتر تمویل و تجهیز شوند تا بتوانند دشمنان مردم افغانستان را از پا در بیاورند:

" قوای مسلح افغانستان در چندین سال اخیر و سال روان به بسیار شهامت حملات مخالفین مسلح را دفع کرده اند، از قوای مسلح باید قدردانی صورت بگیرد و در اختیار‌شان سلاح و تجهیزات مدرن گذاشته شود. "

پیش از این سال ۲۰۱۶ میلادی یک سال پر چالش برای نیرو‌های امنیتی افغان خوانده شده است.

اما مقام‌های امنیتی میگویند که برای مقابله با مخالفان مسلح آمادگی لازم دارند و تلاش می کنند با جذب کمک‌های بیشتر جامعه جهانی برای سرکوب کردن شورشیان با جدیت برزمند.

گزارش: نورالله شایان