اجلاس مبارزه با فساد اداری روز پنجشنبه در لندن برگزار می‌شود

رهبران جهان، سازمان های غیر دولتی، نهاد ها و موسسات مالی بین‌المللی روز پنجشنبه برای اجلاس ضد فساداداری در لندن،گردهم می‌آیند.

اشتراک کنندگان اجلاس روز پنجشنبه در لندن ابراز امیدواری می‌کنند که در این نشست در عکس‌العمل به تخطی روی افشاء اسناد به اصطلاح پاناما گام‌های مشخص برداشته شود.

"اسناد پانامه" شامل تعداد زیادی اوراق محرمانه بوده که یک ماه پیش منتشر شد و نشان می‌دهد که قدرتمندان و ثروتمندان چگونه با استفاده از گریز ‌های مالیاتی، ثروت خود را مخفی کرده‌اند.

در این اجلاس از حدود ۴۰ کشور در کنار ادارات مانند بانک جهانی و صندوق وجهی بین‌المللی با روسای جمهور افغانستان، کولمبیا و نایجریا دعوت شده‌اند و همچنان جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیزدر این نشست اشتراک خواهد کرد.

اشتراک کنندگان از حکومت ها می‌خواهند تا منابع بهره برداری شرکت‌های ناشناس را افشاء کنند که با استفاده از انتقال پول و اقدامات بیشتر دیگر ازپرداخت مالیه گریز می‌کنند.

شایعاتی موجوداند که صدراعظم بریتانیا برای مبارزه با پول شویی و فساد اداری از طریق بازار پر درآمد ملکیت لندن تدابیرِ را اعلان خواهد کرد.

دیود کامیرون گفت:

"فساد اداری دشمن پیشرفت و منشاء بسیاری مشکلات در جهان است."

سخنگوی صدراعظم بریتانیا می‌گوید، اشتراک کنندگان در اعلامیه این اجلاس برای افشاء فساد اداری جهت تعقیب قانونی و مجازات آنانی متعهد خواهند شد که برای فساد اداری و گریز از مالیات زمینه می‌سازند و با متخلفین همدست می‌شوند.

او گفت، این اجلاس همچنان حمایت از قربانیان را وعده داده و اطمینان می‌دهند که فساد اداری را در حکومت، شبکه تجارتی و جوامع شان از بین برند.

وزارت امور خارجه روسیه که الیگ سیرومولتوف معاون این وزارت را برای اشتراک در این اجلاس خواهد فرستاد، گفته که موافقت نهایی اجلاس لندن، الزامی نیست.

رابرت بارنیگتن مسئول اجراییوی گروه مدافع شفافیت بین‌المللی می‌گوید، صدراعظم کامیرون نباید بگذارد تا خواست‌های این اجلاس محدود ساخته شوند.