شریف: دارایی ام را قبل از ورود به صحنه سیاست بدست آورده‌ام

صدراعظم پاکستان از مدارک دست آوردهای مالی خود دفاع کرده و از پارلمان کشورش خواست تا یک کمیسیون را برای بررسی ادعا های که گویا مدارک مالی وی غیرقانونی اند، ایجاد کند.

نواز شریف روز گذشته در سخنرانی به پارلمان پاکستان گفت، دارایی‌های خود را پیش از آنکه وارد صحنۀ سیاست شود، بگونه قانونی بدست آورده بود.

وی همچنان تاکید کرد که یک پول از دارای اش را به بیرون از کشور انتقال نداده‌است.

صدراعظم پاکستان این را پس از نشر اسناد محرمی که بنام اوراق پانامه معروف است مطرح کرد.

پس از نشر اوراق پانامه که سرمایه های پنهانی شماری از چهره های برجسته به شمول نواز شریف را در پانامه نشان می‌دهند، آقای شریف تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است.

صدراعظم پاکستان در سخنان خود به پارلمان کشورش در مورد ادعا های مالی بر وی افزود:

"سه شرط پیشنهادی را که برای خاتمه فساد پیشکش کرده بودیم در بدل آن پانزده شرط پیشنهاد شد و گروه‌های اپوزیسیون بجای خاتمه فساد در حقیقت مرا می‌خواهند تحت فشار قرار بدهند و هر جایکه نام از صدراعظم برده شود به این معنی است که همان صدراعظم من استم. می‌خواهم بگویم که در اوراق پانامه نام من ذکر نشده و به پارلمان اطمینان می‌دهم که حکومت بدون تأخیر خواهان بررسی این موضوع است و تأخیر در همچو مسایل به نفع کشور نخواهد بود."

صدراعظم پاکستان در ادامه گفت، دارایی های را که خانواده شریف دارد، همه در نتیجه کار و بار پدرش بدست آمده‌است.

حدود ۱۱.۵ میلیون سندِ مؤسسۀ حقوقی موساک فونسکا که مرکزش در پانامه است، چندی پیش توسط ژورنالیستان تحقیقی به بیرون درز کرد.

این بزرگترین افشاگری در تاریخ خوانده شده‌است.

در گزارش‌ها بر استناد از اسناد معروف به پانامه آمد که پسر شریف، مالک شرکت‌ های مالی در خارج از پاکستان است.

گروه‌های اپوزیسیون در پاکستان ادعا می‌کنند که صدراعظم این کشور در فساد اداری دخیل بوده و نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند.