عزیز اعتراض اش را بخاطر کشته شدن ملا منصور به زاخیلوال ابراز کرد

بعد از کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبر سابق طالبان که انتقاد‌های پاکستان را به دنبال داشت، این نخستین دیدار دیپلومات‌های ارشد افغانستان و پاکستان به شمار می‌رود.

ملا اختر محمد منصور در بیست و یکم ماه می در ایالت بلوچستان پاکستان در نتیجه حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی کشته شد.

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت، حادثه که در هفته گذشته اتفاق افتاد، یک تحولی خیلی مهم برای افغانستان بود و بحث و گفتگو او با سرتاج عزیر مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان روی همین موضوع می چرخید.

موضوع کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان یکی از مسایل خیلی تاثیرگذار در روابط بین افغانستان و پاکستان به شمار می‌رود که در هفته گذشته رخ داد. اما اینکه دیپلومات‌های دو کشور کدام عرصه‌های این مسئله را مورد بحث‌شان قرار دادند، آقای عمرزاخیلوال از ارایه جزییات بیشتر خودداری کرد.

اما رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات وزارت امور خارجه این کشور می‌گویند که سرتاج عزیز در دیدارش با سفیر افغانستان در مورد حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی در داخل قلمرو پاکستان بر رهبر گروه طالبان ابراز نگرانی کرده تأکید کرد که نباید از خاک دو کشور بر خلاف یکدیگر استفاده شود.

روزنامه‌های پاکستانی به قول از مقامات وزارت امور خارجه این کشور می‌گویند که سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم نوازشریف در دیدارش با عمر زاخیلوال اعتراض خود را به خاطر کشته شدن ملا اختر محمد منصور ابراز کرد.

این روزنامه‌ها می‌نویسند که مسایل دیگر مانند امنیت سرحدات و مذاکرات صلح نیز در دیدار آنها مطرح شده‌اند.

پاکستان روز یکشنبه گفت، معاینات (دی ان ای) نشان داد، شخصی که در حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی در منطقه نوشکی ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده، ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان است.

مقامات پاکستانی حمله طیاره بی‌پیلوت بر خاک این کشور را تخطی از حاکمیت ملی دانسته و به خاطر این حمله بر امریکا اعتراض کرده‌است.

از سوی دیگر، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک نشست خبری یک بار دیگر تاکید کرد که پاکستان بر علیه دهشت افگنان و تروریستان بخصوص رهبران طالبان اقدامات سرکوبگرانه را روی دست گیرد.