وزیری: ولسوالی خان آباد بزودی تصرف خواهد شد

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که برای واپسگیری ولسوالی خان آباد از نزد مخالفین مسلح، تدابیر جدی اتخاذ شده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت:

"ما مشکلات را در کندز تائید می کنیم در ولسوالی خان آباد نیروهای امنیتی ما به دلیل اینکه از تلفات جلوگیری کرده باشند، از ولسوالی بیرون شده اند اما قطعات ما در آنجا وجود دارد، قوماندانان فرقه و لوا در محل اند تدابیر گرفته شده است نیروهای هوایی نیز در کندز است انشاالله بزودی مشکل حل خواهد شد."

مقامات محلی ولایت کندز می گویند، ولسوالی خان آباد این ولایت صبح روز شنبه بدست طالبان مسلح سقوط کرد.

حیات الله امیری ولسوال خان آباد به رادیو آزادی گفت که طالبان مسلح از چندین جهت بالای مرکز این ولسوالی حمله کردند و سرانجام نیروهای امنیتی افغان مجبور به عقب نشینی تاکتیکی از خان آباد شدند.

ولسوالی خان آباد ولایت کندز در حالی سقوط کرده که در این اواخر طالبان مسلح حملات شانرا در مناطق مختلف کشور تشدید بخشیده اند.

طالبان مسلح با تشدید حملات شان توانسته اند که ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان را نیز تصرف کنند و در رابطه به سرنوشت ولسوالی حصارک ننگرهار نیز گزارشات ضد و نقیض داده می شود.

شماری از کارشناسان امنیتی می گویند که افغانستان در یک جنگ گسترده نا اعلام شده با استخبارات منطقه مواجه است و در چنین حالت سقوط موقت برخی ولسوالی ها حیران کننده نخواهد بود.

عبدالباری عارض یکی از این کارشناسان گفت:
"در قدم نخست باید قوه هوایی تجهیز گردد و در قدم دوم هماهنگی باید میان سه قوه امنیتی کشور چون وزارت دفاع، وزارت داخله و امنیتی ملی بیشتر گردد."

‎آقای بارز یکی دیگر از دلایل ادامه جنگ در افغانستان را دست درازی های برخی از مقامات محلی و زورمندان عنوان کرده می گوید که باید از کار آنان جلوگیری شود.

وزارت دفاع افغانستان می گوید، در حال حاضر عملیات نیروهای امنیتی افغان در برخی ولسوالی های سیزده ولایت افغانستان به شمول ننگرهار، کندز، بدخشان، نورستان و تخار ادامه دارد و سعی می شود تا مخالفان مسلح دولت در این ولایات سرکوب شوند.

آرزو غیاثی