لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

رادمنش: ۲۱ عملیات برای سرکوب طالبان و داعش راه اندازی شده‌است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که هم اکنون درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفین مسلح در برخی ولسوالی‌های ولایات ننگرهار، هلمند، کندز و بغلان جریان دارد.

این وزارت می‌گوید که نیروهای امنیتی افغان بخاطر سرکوب طالبان و گروه داعش ۲۱ عملیات را در ولایات مختلف کشور راه اندازی کرده‌است.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی با تأکید بر اینکه در این درگیری نیروهای امنیتی افغان دستآوردهای خوب در برابر مخالفین مسلح دارند می‌گوید که نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی کوت ننگرهار در مقابل داعش و در ولایات هلمند، بغلان، کندز در برابر طالب می‌جنگند.

آقای رادمنش همچنان برای مردم اطمنیان داده گفت، در هر جاییکه مخالفین مسلح سر بلند نمایند از سوی نیروهای امنیتی افغان سرکوب می‌شوند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی در ادامه گفت:

"در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار، در گرمسیر ولایت هلمند و همچنان در دهنه غوری ولایت بغلان و به همین شکل در امام صاحب و قعلۀزال ولایت کندز بیشترین حملات ادامه دارد و ما در برابر آن‌ها دستآوردهای هم داریم و ده‌ها تن از دشمنان مردم افغانستان کشته شده‌اند."

آقای رادمنش همچنان گفت که در این درگیری‌ها ده‌ها مخالف مسلح به شمول اتباع ازبکستان، انصارالله تاجکستان، ایغور‌ها، پاکستانی‌ها و برخی عرب‌ها نیز کشته شده‌اند که اجساد آن‌ها به صلیب سرخ تسلیم داده شده‌است.

وزارت دفاع در حالی از بهتر شدن وضعیت امنیتی برای مردم اطمینان می‌دهد که پیش از این در برخی از گزارش‌های رسانه‌های خارجی آمده‌است که هم اکنون درگیری در ۵۴ ولسوالی افغانستان ادامه دارد.

از سوی هم حدود دو هفته قبل شورای امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود که در ۳۳ ولایت این کشور تحرکات دشمن وجود دارد، ولی به گفته مقامات آن شورا این ولایات با تهدید جدی روبرو نیستند.

در همین حال برخی اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه تأکید می‌کنند که بخاطر پایان دادن به جنگ افغانستان لازم است تا ادارات استخباراتی و کشفی از سوی حکومت تقویه و تجهیز گردد.

صالح محمد صالح عضو کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه چنین می‌گوید:

"برخی مشکلات در نظام امنیتی وجود دارد باید همان خلا‌ها پُر شود اولاً بررسی گردد که مشکلات در کجا وجود دارد بعد از آن خلا پُر شود اگر حالت چنین باشد افغانستان با مشکل مواجه می‌شود."

در همین حال حی گل سلیمان‌خیل یک تن از کارشناسان نظامی علاوه بر اینکه روی تقویۀ ادارات کشفی و استخباراتی تأکید می‌کند، می‌گوید که حکومت افغانستان باید با در نظر داشت وضعیت کنونی تلاش‌های منطقوی را نیز آغاز نماید.

وی همچنان گفت، حکومت باید توجه بیشتر بر مناطق تصفیه شده داشته باشد تا آن مناطق دوباره به دست مخالفین مسلح سقوط نکند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG