در اثر حمله طالبان در کندهار، ۱۲ شورشی و ۱۰ سرباز افغان کشته شدند

در حمله طالبان مسلح بالای یک پوسته نیرو‌های افغان در ولسوالی شاه ولی کوت کندهار، حد اقل ۱۰ سرباز افغان و ۱۲ شورشی کشته شده‌اند.

مقام‌های افغان در کندهار همچنان تائید می‌کنند که در حمله امروز ۹ سرباز اردوی ملی نیز زخم برداشته‌اند.

این درگیری برای ساعت‌ها ادامه یافت و تمامی حمله کننده‌ها از پا در آمده‌اند.

مقام‌های ولایت کندهار می‌گویند، طالبان مسلح دیشب بالای یک پوسته نیرو‌های امنیتی افغان در ولسوالی شاه ولی کوت حمله کردند.

تورن محمد صادق عیسی مسئول مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۵ اتل در ولایت کندهار به رادیو آزادی گفت، درگیری تا صبح امروز ادامه داشت.

آقای عیسی در صحبت با رادیو آزادی تائید کرد که در نتیجه درگیری ده سرباز اردوی ملی کشته شده‌اند.

وی گفت:

"حملات دسته جمعی را آغاز نمودند که با مقاومت شدید نیرو‌های اردوی ملی مواجه شدند. در نتیجه به دشمن ضربه شدید وارد شد و اجساد ۱۲ تن‌شان در ساحه باقی مانده‌است. مقدار سلاح و مهمات نیز به دست آمده. البته در جریان این درگیری متأسفانه ده تن از نیرو‌های دلیر اردوی ملی شهید شده‌اند و نُه تن هم زخمی شده‌اند."

مسئولیت حمله کندهار را که در میان ولسوالی‌های ارغنداب و شاه ولی کوت، در منطقه اچکزی رخ داد، طالبان مسلح به عهده گرفته‌اند.

یک مقام افغان که می‌خواهد نامش گرفته نشود، به رادیو آزادی گفت، طالبان مسلح که با اسلحه پیشرفته و دوربین‌ها مجهز بودند، دیشب هنگامی بالای پوسته نیرو‌های امنیتی افغان حمله کردند که آن‌ها در خواب بودند.

به‌گفته همین منبع، این گروه مجهز طالبان، از ولایت هلمند فقط برای انجام همین حمله به کندهار آمده بود.

طالبان مسلح ادعا می‌کنند که در این حمله ۳۵ تن از نیرو‌های افغان را کشته‌اند.

اما در کابل، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، جان دادن ۱۰ تن از نیرو‌های امنیتی افغان را در جریان درگیری در ولسوالی شاه ولی کوت کندهار تائید می‌کند.

گزارش: جاوید نعیمی