ارگ: انتقام کشته شدن عساکر و افراد ملکی در حملات طالبان گرفته ‌می‌شود

شماری از موتر های که در اثر حمله انتحاری ششم جوزای سال جاری در خوست قسماً تخریب شده‌اند.

حکومت افغانستان می‌گوید، انتقام کشته شدن نیروهای افغان و افراد ملکی را خواهد گرفت که در یک هفته گذشته در اثر حملات طالبان مسلح کشته شده‌اند.

دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رادیو آزادی گفت، قوای امنیتی و دفاعی افغانستان آماده گرفتن انتقام اند.

هفته گذشته هفته خونین برای نیروهای افغان و غیر نظامیان بود.

به روز دوشنبه گذشته، طالبان مسلح بر پوسته نیروهای اردوی ملی در ولسوالی شاه‌ولی کوت کندهار حمله نموده ۳۰ تن را کشتند.

دو روز بعد آن از اثر حمله طالبان در ولسوالی میوند کندهار ۱۳ سرباز کشته شده و در همین روز در یک حمله دیگر بر پوسته نیروهای افغان در ولسوالی شاه‌ولی کوت، ۱۵ سرباز دیگر افغان کشته شدند.

به همین ترتیب در اولین روز ماه مبارک رمضان در اثر یک حمله انتحاری در ولایت خوست که مسئولیت آن را گروه طالبان به دوش گرفت ۱۸ تن که اکثر آن‌ها افراد ملکی بودند کشته شدند و ناوقت همین روز در منطقه سیوری ولسوالی شینکی ولایت زابل به‌گفته یک مقام پولیس محلی یک فرد نفوذی طالبان با خیانت به دوستانش شش تن آن‌ها را کشت.

دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، نیروهای افغان انتقام نظامیان و غیر نظامیان را از مخالفینِ خواهند گرفت که به ندای صلح با تشدد پاسخ می‌دهند.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

وی گفت:

"دشمنان مردم افغانستان باید این را بدانند کسانی‌که به صدای صلح حکومت افغانستان با انفجار و انتحار پاسخ می‌دهند و به قتل مردم افغانستان ادامه می‌دهند، ما انتقام مردم خود را خواهیم گرفت و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای این کار آمادگی کامل دارند."

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به روز جمعه در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان بار دیگر از مخالفین خواست از تشدد دست بردارند.

یوناما یا دفتر معاونت ملل‌متحد برای افغانستان نیز از جوانب درگیر در این‌کشور خواسته است تا به احترام ماه رمضان جنگ را متوقف سازند.