لوی درستیز امریکا قبل از اعلان استراتیژی جدید به کابل رسید

انتظار میرود رئیس کمیته لوی درستیزهای امریکا، امروز سه شنبه در افغانستان با قوماندانان نظامی و شماری از مقام‌های افغان دیدار کند.

جنرال جوزیف دانفورد دیروز در یک سفر از پیش اعلان نا شده وارد افغانستان شد.

در گزارش‌ها گفته شده که او در هنگام نهایی ساختن بررسی‌های امریکا در مورد استراتیژی افغانستان، چندین روز را درین کشور سپری خواهد کرد.

ایالات متحده امریکا بالای استراتیژی جدیدش در مورد افغانستان کار می‌کند و در همین هنگام جنرال جوزیف دانفورد رئیس کمیته لوی درستیزهای امریکا وارد افغانستان شده‌است.

خبرگزاری اسوشیتد پریس این سفر جنرال دانفورد را با استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان مرتبط دانسته و گفته‌است درین دیدار وی، روی آخرین نکات ستراتیژی ایالات متحده کار خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، در استراتیژی جدید امریکا، اعزام نزدیک به چهار هزار نظامی آن‌کشور به افغانستان نیز شامل است.

در سفر جنرال جوزیف دانفورد به افغانستان، علاوه بر دیدار با رهبران افغان، ملاقات با قوماندانان نظامی امریکا و ائتلاف بین المللی مستقر در افغانستان هم شامل است.

انتظار میرود رئیس کمیته لوی درستیزهای امریکا چندین روز را در افغانستان سپری کند.

جوزیف دانفورد

دامین هارفات متخصص امور رسانه‌های قوماندانی مرکزی امریکا در افغانستان در صحبت با رادیو آزادی، در مورد هدف سفر جنرال دانفورد گفت:

" هدف سفر اینست که جنرال دانفورد با رهبران افغانستان و ائتلاف ببیند. آن‌ها روی ماموریت حمایت قاطع ناتو گفتگو می‌کنند."

همزمان با این سفر جنرال جوزیف دانفورد رئیس کمیته لوی درستیزهای امریکا، نیروهای بحری آن‌کشور در افغانستان برای شناسایی ناتوانی‌های نیروهای امنیتی افغان در ولایت نا آرام هلمند تلاش دارند.

اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا انتظار دارد که با ستراتیژی نو و اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان، کمبودی‌های نیروهای افغان پایان یابد.

قوماندان نیروهای امریکایی در ولایت هلمند می‌گوید نیروهای افغان توانایی شان‌را در جنگ افزایش می‌دهند اما به گفته وی، تاهنوز این نیروها به حمایت در جنگ‌ها نیاز دارند.

گزارش: جاوید نعیمی