ترمپ: برای دریافت اطلاعات تخریب کننده در مورد کلنتن به کمک روسیه نیاز نداشتم

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا می‌گوید، به کمک روسیه در زمینۀ دریافت اطلاعات تخریب کننده در مورد هیلری کلنتن رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات نیاز نداشته‌است.

دونالد ترمپ در مصاحبۀ که چهارشنبه نزدهم جولای در روزنامۀ نیویارک تایمز چاپ شد، برای نخستین بار در مورد دومین ملاقاتش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیۀ اجلاس کشورهای گروه جی بیست صحبت کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در مصاحبۀ با روزنامۀ نیویارک تایمز با انتقاد از مقاماتی که در مورد ادعای مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا تحقیق می‌کنند گفت، وی به کمک روسیه در زمینۀ دریافت اطلاعات تخریب کننده در مورد هیلری کلنتن رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات نیاز نداشته‌است.

این اظهارات دونالد ترمپ در حالی صورت گرفته‌است که کمیتۀ قضایی مجلس سنای امریکا اعلان کرد که دونالد ترمپ جونیر فرزند بزرگ رئیس جمهور و پاول منافورت رئیس سابق کمپایین انتخاباتی دونالد ترمپ موافقت کرده‌اند که در هفتۀ آینده به‌طور علنی در مورد ملاقات‌های سال ۲۰۱۶ میلادی به‌شمول ملاقات دونالد ترمپ جونیر با وکیل روسی ناتالیا وسیل نیتسکیایا شهادت دهند.

دونالد ترمپ جونیر فرزند کلان دونالد ترمپ و وکیل روسی

​یک تن که در جریان ملاقات دونالد ترمپ جونیر با وکیل روسی ناتالیا وسیل نیتسکیایا در ترمپ تاور در شهر نیویارک اشتراک داشت به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفته‌است، این وکیل روسی دوسیۀ را در اختیار کمپاین انتخاباتی قرار داده گفت، این نشان می‌دهد که روس‌ها به‌طور غیر قانونی با "کمیتۀ ملی دموکراتیک" همکاری کرده‌اند.

دونالد ترمپ در مصاحبه با روزنامۀ نیویارک تایمز، با دفاع از موقف پسرش دونالد ترمپ جونیر گفت، به همکاری روسیه در کاوش اطلاعات ناسازگار در مورد هیلری کلنتن نیاز نبود، چون همچو اطلاعات حتی خیلی بیش از نیاز در اختیار وی قرار داشت.

دونالد ترمپ همچنان از روبرت مولر مشاور خاص در امر تحقیقات مداخلۀ روسیه در انتخابات امریکا انتقاد کرده گفت، وی در دفتری کار می‌کند که مملو از ناسازگاری های منافع شخصی است.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، با آن‌که تا کنون هیچ یک از کمیتۀ‌های متعدد کانگرس امریکا که در مورد مداخله روسیه در انتخابات تحقیق می‌کنند، ملاقات با وکیل روسی ناتالیا وسیل نیتسکیایا را برنامه‌ریزی نکرده‌اند، اما وی ابراز آماده‌گی کرده‌است که در مورد ملاقات در ترمپ تاور شهادت دهد.

ناتالیا وسیل نیتسکیایا وکیل روسی

در مصاحبه با روزنامۀ نیویارک تایمز، دونالد ترمپ برای نخستین بار در مورد دومین ملاقاتش با رئیس جمهور روسیه در حاشیۀ اجلاس کشورهای گروه جی بیست صحبت کرده گفت، در این ملاقات بیشتر آن‌ها روی "لطایف و بذله‌گویی (مزاح و شوخی)" و مسئله فرزندی گرفتن اطفال از روسیه، صحبت کرده‌اند.

بعد از آنکه در سال ۲۰۱۲ میلادی ایالات متحدۀ امریکا به اتهام تخطی از حقوق‌بشر بالای روسیه تحریم‌ها را وضع کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرزندی گرفتن اطفال روسی را توسط امریکایی‌ها ممنوع ساخت.