لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

پسر ترمپ می‌گوید در مورد ملاقاتش با وکیل روسی به پدرش چیزی نگفته بود


دونالد ترمپ جونیر پسر رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ جونیر پسر رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

پسر ترمپ می‌گوید در مورد ملاقاتش با وکیل روسی به پدرش چیزی نگفته بود.

دونالد ترمپ جونیر پسر ارشد دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در مصاحبه یازدهم جولای با فاکس نیوز گفته‌است، ملاقات ماه جون سال ۲۰۱۶ میلادی وی با وکیل روسی ناتالیا وسلنیتسکیا هیچ نتیجۀ سودمند برای کمپاین انتخاباتی پدرش در قبال نداشت و او هرگز در مورد این ملاقات به پدرش چیزی نگفته‌است.

دونالد ترمپ جونیر پذیرفته است که احتمال دارد برعلاوۀ ناتالیا وسلنیتسکیا وی با سایر افراد از روسیه نیز ملاقات کرده باشد، ولی دونالد ترمپ جونیر تأکید کرده‌است که این ملاقات‌ها به خاطر تلاش هماهنگی با آن‌ها برای تأثیر روی انتخابات و یا کوشش برای صدمه زدن به رقیب دموکرات پدرش هیلری کلنتن وزیر خارجۀ سابق امریکا نبوده‌است.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، دونالد ترمپ جونیر می‌گوید، او در مورد ملاقات با ناتالیا وسلنیتسکیا به پدرش دونالد ترمپ چیزی نگفته‌است، چون چیزی برای گفتن وجود نداشت.

ناتالیا وسلنیتسکیا وکیل روسی
ناتالیا وسلنیتسکیا وکیل روسی

دونالد ترمپ جونیر ملاقات با این وکیل روسی را ضایع شدن "بیست دقیقه" از وقت خودش خوانده‌است.

اما برخی اعضای کانگرس امریکا ملاقات دونالد ترمپ جونیر با ناتالیا وسلنیتسکیا را به ایمیل‌های ارتباط می‌دهند که توسط ترمپ به تاریخ یازدهم جولای پخش شده‌است.

ران وایدن (Ron Wyden) سناتور دموکرات از ایالت اورگن می‌گوید، این ایمل‌ها نشان می‌دهند که پسر دونالد ترمپ برای تخریب دموکراسی امریکایی با یک قدرت متخاصم خارجی تبانی کرده‌است.

دونالد ترمپ جونیر این اتهامات را "مضحک" و "اغراق‌آمیز" خوانده‌است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا از طریق شبکۀ اجتماعی تویتر به یازدهم جولای، فرزندش را یک شخصیت بزرگ توصیف کرده که کشورش را دوست دارد.

میچ مکانل (Mitch McConnell) سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی و رئیس اکثریت در مجلس سنا گفته‌است، انتظار نتایج تحقیق کننده‌گان مجلس سنا را خواهد کشید تا به عمق این‌که چه واقع شده‌است، دست یابند.

این در حالیست که ادارۀ تحقیقات فدرالی امریکا (FBI) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ میلادی در مورد این‌که آیا همکاران دونالد ترمپ به‌شمول منافورت (Manafort) مدیر کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ تماس ناشایسته با روسیه داشته‌اند، تحقیقات را آغاز کرد.

آلن فوترفاس (Alan Futerfas) وکیل مدافع دونالد ترمپ جونیر در اعلامیۀ که به تاریخ دهم جولای نشر شد گفته‌است، مؤکلش هیچ کار نادرست را انجام نداده و همکاری با تحقیق کننده‌گان را وعده کرده‌است.

مرتبط

XS
SM
MD
LG