تلاش‌ها برای تصفیه درۀ میرزا اولنگ سرپل ادامه دارد

تلاش‌ها برای تصفیه مکمل درۀ میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل ادامه دارد.

مقامات محلی سرپل صبح امروز دوشنبه از تصرف مواضع مهم طالبان در دره میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل خبر دادند.

به گفته آنان مواضع مهم طالبان در ارتفاعات شمال غربی دره میرزا اولنگ شب گذشته در هم کوبیده شده و تلاش‌ها برای تصفیه مکمل قریه میرزا اولنگ ادامه دارد.

آنان می‌گویند در نتیجه عملیات البرز ۱۰ که به منظور پسگیری قریه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد از ۵ روز به این سو آغاز گردیده‌است.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل صبح امروز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که شب گذشته در نتیجه اجرات قوای هوایی ده‌ها طالب مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

ذبیح الله امانی

وی می‌گوید:‌

"قرار معلومات دقیق که ما از نیروهای کشفی و امنیتی بدست داریم تمام نیروها داخل دره شده پیشروی و تلاشی خانه به‌خانه همچنان ادامه دارد و ما تلاش داریم تا از آمار دقیق تلفات این عملیات بعداً برای تان بگوییم."

اما طالبان تاهنوز در مورد تلفات افراد شان به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

در همین حال شماری از باشنده‌گان میرزا اولنگ که خانه‌های شان‌را در اثر سقوط این قریه ترک کرده بودند از دولت مرکزی می‌خواهند تا این عملیات بدون توقف به پیشروی خود ادامه دهد.

بگفته آن‌ها اگر دولت با تصفیه قریه میرزا اولنگ اکتفا کرده این عملیات را ختم کند در آن صورت مردم میرزا اولنگ با حملات دوباره طالبان مواجه شده بیشتر از قبل زجر خواهند دید.

یعقوب علی یک تن از باشنده‌گان این قریه از راه اندازی عملیات البرز ۱۰ اظهار خوشی می‌کند.

او می‌گوید:

"ما مردم از دولت خود بسیار خوش هستیم که این عملیات را راه اندازی کرده اما یک توقع از دولت داریم طوریکه همه می‌دانند ولسوالی کوهستانات از دو سال به این طرف در دست طالبان است، کته قلعه و لغمان مرکز آموزش نظامی طالبان است باید تصفیه شود در غیر آن این عملیات بی‌نتیجه‌است."

قریه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل که یک هفته قبل در اثر حمله تهاجمی طالبان سقوط کرده بود در آن زمان ۵۰ تا ۶۰ تن از غیر نظامی توسط شورشیان کشته شده و صدها خانواده دیگر خانه‌های شان‌را ترک کرده‌اند.

این تعداد خانواده های که همین حالا در شهر سرپل در وضعیت ناداری و بی‌کسی به سر می‌برند خواهان برگشت به خانه‌های اصلی شان اند.

گزارش: عالم رحمانیار