ترمپ: رهایی خانواده کانادایی-امریکایی بیانگر حرمت گذاشتن دوباره پاکستان به امریکاست

رئیس جمهور امریکا بخاطر رهایی یک زن امریکایی، شوهر و فرزندانش در پاکستان، از اسلام آباد تشکری کرد.

دونالد ترمپ بخاطر رهایی این خانوادۀ کانادایی - امریکایی از چنگ طالبان مسلح گفت که به نظر می‌رسد اسلام آباد بنابر تقاضای واشنگتن آماده‌است تا در برابر افراطیون مسلح اقدامات بیشتر انجام دهد.

یک گروه مظنون افراد شبکۀ حقانی کایتلن کولمن و شوهر او جاشوا بویل را در سال ۲۰۱۲ در افغانستان اختطاف کرده بودند.

اردوی پاکستان روز گذشته بنابر معلوماتی که از سوی امریکا دریافت کرده بود، در نتیجۀ عملیات در منطقۀ قبایلی کرم این خانواده را از چنگ طالبان رها ساخت.

کایتلن کولمن با شوهر و فرزندانش

کایتلن کولمن و شوهر او پنج سال نزد طالبان بودند و سه فرزند آن‌ها نیز در اسارت طالبان به دنیا آمده‌اند.

اعلامیۀ دیروز اردوی پاکستان گفت، نظامیان پاکستانی به کمک معلومات استخباراتی امریکا این خانواده را نجات داد.

اعلامیه نام‌های اعضای این خانواده را ذکر نکرد ولی رئیس جمهور ترمپ در یک پیامی که از قصر سفید نشر شد نام‌های آن‌ها را ذکر کرد.

در حالیکه روابط واشنگتن و اسلام آباد بعد از اعلان استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و منطقه تیره تر شده‌است، رئیس جمهور ترمپ به مناسبت نجات این خانواده گفت که علایم از احترام پاکستان به خواسته‌های امریکا دیده می‌شود.

دونالد ترمپ: علایم از احترام پاکستان به خواسته‌های امریکا دیده می‌شود.

وی افزود:

" می‌خواهم از حکومت پاکستان تشکر کنم. می‌خواهم از پاکستان تشکر کنم. آن‌ها در این مسئله سخت کوشش کردند و باور دارم که آن‌ها یکبار دیگر به احترام به امریکا رو آورده‌اند. این بسیار مهم است. من فکر می‌کنم که اکنون کشورهای بسیاری یکبار دیگر به احترام به ایالات متحده امریکا رو آورده‌اند. ما آرزومندیم که برای رهایی گروگان‌های دیگر هم در عملیات آینده در برابر تروریستان چنین همکاری و کار مشترک داشته باشیم."

اردوی پاکستان می‌گوید، ادارات استخباراتی امریکا آدرس این خانواده را در افغانستان دریافت کرده بود و هنگامی که اختطافچیان روز گذشته آن‌ها را به کرم ایجنسی انتقال دادند، سربازان برای رهایی آن‌ها عملیات کردند.

اردوی پاکستان می‌افزاید که پیروزی این عملیات، اهمیت شریک ساختن به موقع معلومات و همکاری در مبارزه علیه دشمن مشترک را تبارز می‌دهد.

شبکۀ حقانی قبلاً ویدیو های این خانواده را نشر کرده بود.

در آخرین چنین ویدیوها که در ماه دیسمبر گذشته نشر شد خانم کولمن در حالیکه شوهر و فرزندان آن‌ها در کنار شان دیده می‌شدند خواستار رهایی خود شده بود.

خانم کولمن که آن زمان حامله دار بود فرزند سوم او بعد از نشر این ویدیو به دنیا آمد.

شبکه حقانی که مراکز آن در پاکستان است در بدل رهایی این خانواده خواستار رهایی سه زندانی خود شده بود.