ناامنی مانع تطبیق پروژه‌های انکشافی در جوزجان شده‌است

نگرانی اعضای شورای ولایتی جوزجان از گسترش ناامنی و حملات گروهی مخالفین مسلح دولت بالای مراکز ولسوالی‌های ولایت جوزجان با نزدیک شدن سال نو خورشیدی بیشتر شده‌است.

شیر محمد نور عضو شورای ولایتی جوزجان به روز دوشنبه «۰۷ حوت ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت، در حالی‌که کار مقدماتی برنامه‌های انکشافی و میثاق شهری در ولسوالی فیض‌آباد آغاز گردیده، اما به دلیل تهدیدات مخالفین مسلح دولت برنامه‌های بازسازی در این ولسوالی و چهار ولسوالی دیگر به تعویق افتیده‌اند.

وی می‌گوید، قرار بود کار قیر ریزی سرک بین ولسوالی آقچه تا مردیان در آینده نزدیک آغاز شود، اما مخالفین مسلح مانع آغاز کار آن شده‌اند.

شیر محمد نور عضو شورای ولایتی جوزجان

وی گفت:

"تمام راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های پنج‌گانه آقچه از سوی مخالفین مسلح مسدود شده، از یک سال به این طرف رفت و آمد نیست و هر شب طالبان بالای مراکز ولسوالی‌ها حمله می‌کنند."

این عضو شورای ولایتی جوزجان از دولت می‌خواهد تا برای تأمین امنیت ولسوالی‌های پنج‌گانه آقچه، درزاب و قوش تپه یک عملیات تصفیوی را راه اندازی کند.

وی می‌گوید:

"اگر یک عملیات سرتاسری در ولایت جوزجان راه اندازی نشود با گذشت هر روز این ولایت ناامن شده و تهدید های مخالفین مسلح بیشتر متوجه مراکز ولسوالی‌ها می‌شود و این ولسوالی‌ها از تطبیق پروژه‌های انکشافی محروم خواهند ماند."

در همین حال نصرت‌الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال از آغاز یک عملیات تصفیوی در آیندۀ نزدیک خبر داده می‌گوید که همین حالا عملیات‌های هوایی در ولایت جوزجان همه روزه ادامه دارند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین

وی گفت:

"عملیات‌های هوایی ما همه روزه در ولایات جوزجان، بلخ، بغلان، فاریاب و بدخشان جریان داشته و طی ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها طالب و داعش در این ولایت‌ها کشته و زخمی شده‌اند."

اما آقای جمشیدی آمار دقیق تلفات مخالفین مسلح را واضح نساخت.

مسئولان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در حالی از ادامه حملات هوایی نیروهای افغان بالای مواضع مخالفین مسلح دولت خبر می‌دهند که از سه روز به این‌سو طیاره‌های بمب افگن نیروهای بین‌المللی در فضای ولایت‌های بلخ، جوزجان و فاریاب به‌طور ۲۴ ساعته پرواز دارند.

گزارش: عالم رحمانیار