لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۲

وزارت دفاع: گروۀ داعش در ولایات ننگرهار، جوزجان و بدخشان بیشتر سرکوب شده‌اند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که عملیات‌های زمستانی در ولایات نا امن به شدت جریان دارد و دست آوردی‌های خوبی داشته‌است.

در ادامه عملیات‌های زمستانی نیرو های امنیتی افغان، وزارت دفاع از وارد شدن تلفات به جنگجویان داعش در برخی ولایات سخن می‌زند.

مقامات در این وزارت می‌گویند که گروه داعش در ولایات ننگرهار، جوزجان و بدخشان بیشتر سرکوب شده‌است و عملیات برضد آن همچنان ادامه دارد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز یکشنبه «یکشنبه ۲۲ دلو ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت، در برخی ولایات شماری از جنگجویان خارجی که در حمایت از داعش می‌جنگند نیز از پا در آمده‌اند.

دولت وزیری
دولت وزیری

او افزود:

"در یک هفته گذشته تلفات زیادی برای دشمن وارد شده‌است به‌خصوص به گروه داعش، در یک عملیات چهارده عضو این گروه کشته شد که چهار تن شان خارجی‌ها بودند، در عملیات دیگر چهار تن شان کشته شدند که دوتن شان خارجی‌ها بودند. در ننگرهار نیز همه روزه بالای گروه داعش حملات صورت می‌گیرد و آنان سرکوب شده‌اند، در ولایت بدخشان نیز در یک حمله نیروهای امنیتی شش تبعه خارجی کشته شدند."

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که همین اکنون در چندین ولایت این‌کشور که با تهدیدات مخالفان مسلح روبه‌رو می‌باشد عملیات ادامه دارد و تلاش می‌شود تا مراکز آنان از بین برده شود.

فاریاب، کندهار، بدخشان، تخار، غزنی، لوگر، پکتیا، ارزگان، ننگرهار، هلمند، فراه و بغلان از ولایات است که به گفته سخنگوی وزارت دفاع مخالفان مسلح دولت در آن فعالیت بیشتر داشته و عملیات نیرو های امنیتی در این ولایات جریان دارد.

شماری از کارشناسان امنیتی نیز می‌گویند که عملیات‌های زمستانی نیرو های امنیتی افغان برضد مخالفان مسلح به‌خصوص گروه داعش بسیار مفید است و باید با شدت ادامه یابد.

محمدا گل مجاهد یکی از این کارشناسان می‌گوید که برای مؤثریت این عملیات‌ها باید به حمایت مردم و همآهنگی میان نیرو های امنیتی افغان توجه بیشتر صورت گیرد.

نیرو های افغان
نیرو های افغان

او افزود:

"ما می‌توانیم از قوای هوایی که فعلاً در اختیار ماست، امکانات زمینی و جلب همکاری مردم در پیشبرد عملیات‌های زمستانی استفاده کنیم چون همه تأثیر خود‌را دارد. باید کوشش شود که تلفات ملکی به میان نیاید، در کنار این با همآهنگی میان نیرو های امنیتی مشکل دراین زمینه حل خواهد شد."

داعش که شماری از جنگجویان خارجی نیز شامل آن اند در افغانستان به‌حیث یک تهدید جدی پنداشته می‌شود

در کنار گروه طالبان و شبکه حقانی، داعش که شماری از جنگجویان خارجی نیز شامل آن اند در افغانستان به‌حیث یک تهدید جدی پنداشته می‌شود که شماری از اعضای شورای ملی و مردم عام بارها آن را مطرح کرده‌اند.

حتی برخی از کشورهای منطقه مانند روسیه و ایران نیز از حضور و فعالیت داعش در افغانستان بارها ابراز نگرانی کرده‌اند.

اما حکومت افغانستان همواره گفته‌است که گروه داعش درین کشور جای پا ندارد و سرکوب جنگجویان داعش به گفته وزارت دفاع این‌کشور یکی از اهداف عملیات‌های زمستانی نیرو های امنیتی افغان است.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG