اتهامات اخیر در فدراسیون فوتبال چه تاثیرات بالای تیم ملی دختران گذاشته است؟

آرشیف/ تیم ملی فوتبال بانوان

اتهامات بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان مانع ادامه فعالیت اعضای تیم ملی فوتبال دختران این کشور نشده است.

نیلاب محمدی کپتان تیم ملی فوتبال دختران افغانستان می گوید، بسیاری از اعضای این تیم به گونه عادی به فعالیت‌شان ادامه میدهند.

بانو محمدی که روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، اکثریت اعضای این تیم امروز یکشنبه در یک برنامه آموزشی فوتبال در کابل حضور دارند.

به گفته وی، اعضای تیم ملی فوتبال دختران که در افغانستان زنده‌گی می کنند با هیچ گونه بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال روبه‌رو نشده اند و از همین رو فعالیت‌های ورزشی‌شان را متوقف نخواهند کرد.

Your browser doesn’t support HTML5

کپتان تیم فوتبال بانوان: خالده توطئه کرده، فدراسیون برای ما امن است

او افزود:

"خالده پوپلزی گفته که اسناد و شواهد را پیشکش کرده و بعد از او رئیس فدراسیون ممنوع الخروج شده‌ای گپ آن هاست و از این که بالای بازیکنان ما کدام گپی نشده به تمرینات خود میآیند و ما تمرینات خود را مثل سابق به پیش می‌بریم."

این در حالی است که پیش از این لوی سارنوالی افغانستان به دنبال تعلیق وظایف رئیس و چهار مقام ارشد فدراسیون فوتبال، این پنج تن را ممنوع الخروج نیز اعلام کرده‌است.

بیشتر در این باره: چهار مسئول و یک کارمند فدراسیون فوتبال افغانستان ممنوع‌الخروج شدند

این اقدام لوی سارنوالی پس از آن صورت گرفت که ماه گذشته روزنامه گاردین از بدرفتاری جنسی رهبری فدراسیون فوتبال افغانستان علیه برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران این کشور گزارشی را منتشر کرد.

این روزنامه در هفته جاری گزارش تکان دهنده‌ای دیگری را نشر کرد که در آن از تجاوز جنسی رئیس فدراسیون بالای یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران گفته شده‌است.

بیشتر در این باره: کمیسیون مستقل حقوق بشر می خواهد تا وضیعت زنان ورزشکار را ارزیابی کند

همچنان قبل از این، خالده پوپلزی مدیر مسئول سابق تیم ملی فوتبال دختران به رادیو آزادی گفته است که اسناد و شواهد دست داشته‌اش مبنی بر بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال را به لوی سارنوالی افغانستان فرستاده است.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان پیش از این گفته است که تا حال بیش از ۲۵ تن مورد تحقیق قرار گرفته و نتیجه بررسی‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

در همین حال یک تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران که نمی خواهد هویت‌اش در گزارش افشا شود روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، به دنبال ادعای بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال، ممکن او دیگر به عنوان عضو تیم ملی فوتبال دختران افغانستان فعالیت نکند.

بیشتر در این باره: تحقیقات در پیوند به اتهام بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال به کجا رسیده‌است؟

بخشی از صحبت‌های این عضو تیم ملی با صدای همکارم:

"از زمانیکه این ادعا‌ها صورت گرفت و ما از سفر ازبکستان آمدیم فقط یک روز به تمرین رفته بودم، همین یک روز رفتم وقتی مادرم خبر شد مادرم و فامیلم برایم اجازه نداد بروم، مادرم برایم گفت که بدون پوهنتون دیگه نام فوتبال را نگیری."

این عضو تیم ملی فوتبال دختران افغانستان همچنان می گوید، لوی سارنوالی افغانستان باید به گونه بی‌طرفانه اتهامات مطرح شده را بررسی کند تا به حیثیت بازیکنان تیم ملی آسیب وارد نشود.

لوی سارنوالی افغانستان نیز پیش از این گفته است که در بررسی ادعای‌های صورت گرفته عدالت تامین خواهد شد.

گزارش: نصرت پارسا