شهر سلویانسک اوکراین زیر ضربات توپخانه؛ مقامات از مردم خواسته اند شهر را ترک کنند

تصویر آرشیف: شهر دونتسک اوکراین

پس از حملهٔ توپخانه یی اردوی روسیه به شهر سلویانسک در شرق اوکراین٬ مقام ها از غیر نظامیان خواستند تا از این شهر بیرون شوند.

مقام های اوکراینی گفته اند که نیروهای روسی بطور هدفمند محلات رهایشی غیرنظامیان را مورد حمله قرار میدهند.

پاولو کیریلنکو والی دونتسک در شرق اوکراین به روز دوشنبه از غیرنظامیان خواست تا هر چه زودتر شهر سلویانسک را تخلیه کنند و خود را به جاهای امن برسانند.

او گفت که این تصمیم را پس از آن گرفته که در حمله توپخانه ای نیروهای روسی به یک بازار مزدحم دو تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

والی دونتسک همچنان ویدویی را در شبکه های اجتماعی نشر کرد که نشان میدهد دود غلیظ از یک منطقه تجاری بلند شده و اطفائیه در حال خاموش کردن آتش سوزی در آنجاست.

کیریلنکو در تلگرامش نوشته که نیروهای روسی دوباره بطور هدفمند به مکان های حمله می کنند که غیرنظامیان در آن جمع می باشند، او گفته که دولت تروریستی روسیه باید به دست عدالت سپرده شود.

حملات به سلویانسک پس از صورت گرفت که نیروهای اوکراینی دیروز خطوط دفاعی جدیدی را در دونتسک جای که هنوز هم کنترول شهرهای بزرگ را در دست دارند٬ ایجاد کردند.

نیروهای اوکراینی در خط نبرد با اردوی روسیه

ایجاد خطوط جدید دفاعی پس از عقب نشینی نیروهای اوکراینی از شهر لیسیچانسک صورت گرفت.

این عقب نشینی باعث شد تا روسیه ادعا کند که کنترول کامل منطقه شرقی لوهانسک را در دست گرفته اگر چه ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین قول داد که مناطق از دست رفته را دوباره خواهند گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای روسی باید به پیشروی خود در سرتاسر منطقه دونتسک ادامه دهند و مانند لوهانسک، دونتسک را هم تحت کنترول کامل خود بیاورند.

از سوی دیگر در گزارش استخباراتی وزارت دفاع بریتاینا که دیروز نشر شد آمده است که اردوی روسیه درگیری در دونباس اوکراین را با آهسته گی و با استفاده از آتش توپخانه به پیش می برد تا شهر به ویرانه مبدل شود و درگیری در منطقه دونتسک هم تقریبا به همین ترتیب ادامه خواهد یافت.

بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا در مکالمه تلیفونی دیروزش با ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که باورمند است که کیف میتواند مناطق را که اخیرا از سوی روسیه تصرف شده دوباره به دست آورد.