شرکت روسی صادر کنندهٔ گاز به جرمنی خواهان ترمیم مشکلات فنی در پایپ لاین شده است

دستگاه تصفیه نفت و گاز روسیه

در یک اجلاس اقتصادی در ولادی وستوک روسیه٬ که دیروز برگزار شد ویتالی مارکلوف معاون شرکت گازپروم روسیه گفت که مشکل فنی در پایت لاین گاز نارد استریم 1 باید ترمیم شود تا جریان صدور گاز از سر گرفته شود.

شرکت جرمنی زیمنس انرژی گفته که مسئولیت ترمیم مشکلات فنی در پایپ لاین انتقال گاز از روسیه به این کشور را به عهده نگرفته است و افزوده که مشکل پیش آمده را که شرکت گازپروم ادعا می کند، خود گازپروم میتواند به راحتی برطرف کند و معمولا این مشکل منجر به تعلیق روند انتقال گاز نمی شود.

نورد استریم 1 بزرگترین پایپ لاین انتقال گاز روسیه به اروپا است که از نظر تاریخی حدود یک سوم فروش را از طریق ظرفیت سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب به خود اختصاص داده است و از منطقه وایبورک در نزدیک سرحد روسیه با فنلاند به لوبین در شمال شرق جرمنی ادامه دارد.

شرکت گازپروم روسیه انتقال گاز از طریق نارد استریم 1 را در ۳۱ اگست امسال متوقف کرد و گفت که تجهیزات را برای سه روز بررسی کرده و پس از سه روز انتقال گاز از سر گرفته خواهد شد٬ اما تا کنون چنین نشده است.

شرکت گاز پروم در جرمنی

قصر سفید اعلام کرد که روسیه متوقف ساختن انتقال گاز به جرمنی را انتخاب کرده و همچنین ادعای قبلی مسکو مبنی بر اینکه تحریم های غرب باعث متوقف شدن آن شده است را نادرست خواند.

اوکراین با وجود تهاجم گسترده روسیه، مسیر اصلی ترانزیت گاز روسیه به اروپا باقی مانده

رهبران غربی هم مسکو را به استفاده از انرژی به عنوان فشار متهم کرده اند به ویژه از زمانی که رئیس جمهور پوتین در فبروری دستور حمله بر اوکراین را صادر کرد.

اما مقامهای روسیه بارها ادعاها را رد کرده اند که از منابع انرژی به عنوان ابزار و اسلحه در برابر کشورهای اروپایی استفاده می کنند.

اوکراین با وجود تهاجم گسترده روسیه، مسیر اصلی ترانزیت گاز روسیه به اروپا باقی مانده٬ اگر چی مقدار صادرات گاز در این مدت کاهش یافته است.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین به تازگی هوشدار داد که غرب بخاطر اقدامات روسیه زمستان دشواری را رو به رو خواهد شد.