چهل منطقه اوکراین هدف حملات راکتی روسیه قرار گرفتند

یک ساختمان در یکی از شهرهای اوکراین که در اثر اصابت راکت روسیه قسماً تخریب شده است.

مقامات اوکراین می‌گویند که راکت های روسیه ۴۰ شهر و شهرک اوکراین را هدف قرار داده و زیر بنا های مهم را در پایتخت این کشور و دیگر مناطق ضربه زده اند.

این حملات یک روز بعد از آن انجام شده که مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت مطلق قطعنامۀ را تصویب کرده و الحاق سرزمین های اوکراین با خاک روسیه را غیر قانونی خوانده است.

همزمان با این متحدین اوکراین تعهد کردند که کمک‌های بیشتر نظامی به این کشور می‌رسانند.

والی شهر کی‌یف پایتخت اوکراین گفته که حملات توسط طیاره های بی سرنشین ساخت ایران بنام "کامی کازی درون" انجام شده.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفته که این طیاره های بی سرنشین زیربناهای مهم را هدف قرار دادند.

در شهر میکولاییف شب گذشته یک بلاک آپارتمان‌ها هدف قرار گرفت که دو طبقه بالایی آن کاملاً تخریب شد. در باره تلفات این حملات تا حال ارقام دقیق داده نشده. شهر نیکو پول در جنوب اوکراين هم هدف قرار گرفت. در اینجا نظر به معلومات مقامات ۳۰ بنا، پایپلاین و سیم‌های برق تخریب شدند و بیش از ۲ هزار خانواده بدون برق ماندند.

اصابت راکت نیروهای روسی در یک محل رهایشی در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین

مقامات اوکراین می‌گویند که در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته راکت‌های روسیه ۴۰ منطقه را هدف قرار دادند و قوای اوکراین هم ۳۲ حمله هوایی را بر ۲۵ هدف روسیه در اینجا انجام دادند.

این چهارمین روز پیهم است که روسیه حملات هوایی را بر مناطق مختلف اوکراین دوام می‌دهند.

این در حالیست که دیروز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۴۳ کشور الحاق سرزمین‌های اوکراین با خاک روسیه را غیر قانونی خوانده و در قطعنامه خود همه پرسی روسیه را در مناطق اشغالی محکوم کردند.

در قطعنامه ملل متحد از تمام کشورهای عضو این سازمان خواسته شده که هیچ نوع تغییر جغرافیایی را در اوکراین برسمیت نشناسند.

روسیه که در سال ۲۰۱۴ شبه جزیزه کریمیا را با خاک خود الحاق کرده بود، ماه گذشته چهار منطقه دیگر اوکراین دونتسک، لوهانسک، خیرسون و زاپرویژیا را با برگزاری یک همه پرسی که از سوی جامعه جهانی محکوم شد، جز قلمرو خود اعلان کرد.

دیروز ۱۲ اکتوبر کشورهای متحد اوکراین اعلان کردند سیستم های نو دافع هوا را به اوکراین می‌دهند و کمک‌های نظامی بیشتر به آن کشور می‌رسانند.