کشته شدن کودکان در تهاجم روسیه به اوکراین؛ زلینسکی: بدون شک قاتلان محکوم خواهند شد

تصویر آرشیف: قربانیان تهاجم روسیه به اوکراین

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین می گوید در نتیجه تهاج اردوی روسیه نزدیک به پنجصد تن از کودکان اوکراینی کشته شده اند.

زلینسکی در پیامی ویدئویی چهارم جون را روز یادبود کودکانی خواند که به گفته وی به دلیل جنگ روسیه جان های خود را از دست داده اند.

بخش مرکزی خبر رادیو آزادی به نقل از زلینسکی گفته که بدون شک این قاتلان کودکان محکوم خواهند شد و به گفته او همه نهادهای قانونی در تلاش برای این کار هستند:

"صدها کودک ما در اثر وحشت روسیه جان خود را از دست داده اند. ۴۸۵ کودک از ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ پس از تهاجم کامل روسیه کشته شده اند.این تعدادی است که ما می توانیم به طور رسمی تایید کنیم و در مورد هر کودک اطلاعاتی داریم. متأسفانه آمار واقعی کشته ها بیشتر است. هر بار که سرزمین های خود را از دست روس ها آزاد می کنیم، واقعیت تلخ اشغال را می دانیم. ما تعجب می کنیم که چند نفر و کودک در مناطق اشغالی دفن شده اند."

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

زلینسکی افزود: هنوز تعداد افرادی که در شهرها و قریه های اوکراین به دلیل حملات روسیه زیر آوار ساختمان ها هستند، مشخص نیست.

مسکو تا هنوز درباره کودکان کشته شده در جنگ اوکراین اظهار نظری نکرده است

مسکو تا هنوز درباره کودکان کشته شده در جنگ اوکراین اظهار نظری نکرده است، اما وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش حملات سربازان اوکراینی در شرق دونسک را دفع کرده اند.

وزارت دفاع روسیه حملات اوکراین به پنج منطقه دونسک را شکست خورده خوانده، اما اوکراین اطلاعات منتشر شده از سوی روسیه در این زمینه را نادرست و فیلم های منتشر شده را قدیمی خوانده است.

روسیه ادعا کرده که صدها سرباز اوکراینی در شرق دونسک کشته شده اند.

سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

منابع مستقل هنوز درباره این گزارش های متناقض از درگیری و تلفات در دونسک چیزی نگفته اند.
جنگ روسیه در اوکراین به شانزدهمین ماه آن رسیده است اما هنوز نشانه های از پایان آن وجود ندارد.

در همین حال، از روز دوشنبه، نیروی دریایی روسیه تمرینات خود را در دریاهای بالتیک و جاپان آغاز کرده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ۶۰ کشتی جنگی، ۳۵ فروند طیاره های نیروی دریایی و ۱۱۰۰۰ پرسونل نظامی در این نمایش های نظامی شرکت کرده اند.