سران هفت کشور صنعتی جهان خواهان فراهم شدن کمک‌های بشری به بیجا شدگان فلسطینی شدند

تعدادی از سران کشور های عضو گروه ( جی هفت)

سران هفت کشور صنعتی جهان ( جی‌هفت) خواهان فراهم شدن کمک های بشری به بیجا شدگان فلسطینی و اهمیت نقش سازمان ملل در توزیع این کمک‌ها شده اند.

آنها با انتشار اعلامیه‌ای از تمام طرفها خواستند که راه را بر ای گذشتن کمک‌های بشری بصورت فوری و بدون کدام مانع باز نمایند تا این کمکها به مردم ملکی نیازمند در غزه، مخصوصا به زنان و کودکان، برسد.

در این اعلامیه آمده است : «تامین دسترسی کامل، سریع، محفوظ و بدون موانع تمام انواع کمک های بشری ، مطابق به قوانین بین المللی بشری و از طریق تمام گذرگاه های زمینی به شمول رفح و مسیر های مواصلاتی آبی، به شمول بندر اشداد در سرتاسر غزه، یک اولویت مطلق میباشد.»

سازمان ملل متحد و سایر نهاد های خیریه بین المللی در تلاش اند تا کمک های لازم را به بیجا شدگان فلسطینی فراهم کنند.

دفتر ملل متحد که مسوول کمک به بیجا شدگان فلسطینی است و تقریبا تمام کمک‌ها به غزه را هماهنگ می کند از ماه جنوری، زمانی که اسرائیل آن را متهم ساخت که بیش از ده کارمند آن در حمله هفت اکتوبر گروه حماس دست داشتند ، با بحران رو به رو شده است. این اداره ۱۳ هزار کارمند دارد.

از زمان آغاز جنگ در غزه، صد ها هزار تن مجبور شده اند خانه های خود را ترک کنند و به کمپ‌ها پناه ببرند

این اتهامات اسرائیل سبب شد که بسیاری از حکومت ها از جمله ایالات متحده امریکا که بیشترین کمک کننده می باشد ، تمویل این اداره را متوقف بسازند و از این طریق به فعالیت های کمک رسانی آن در غزه تهدید ایجاد کردند. این درحالی است یک تعداد از این کشورها تمویل مالی خود را به این اداره دوباره آغاز کرده اند.

یک بررسی مستقل این اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشری به بیجا شده گان فلسطینی مربوط ملل متحد که توسط کاترین کولونا وزیر خارجه سابق فرانسه رهبری میشد بعضی «مشکلات را در بیطرفی» این اداره پیدا کرد، اما گفت اسرائیل تا حال نتوانسته است که برای اثبات اتهام اصلی خود، اسناد ارائه کند.

در مسوده اعلامیه، رهبران هفت کشور صنعتی جهان (جی هفت) در مورد شمار تلفات غیر قابل قبول افراد ملکی در جنگ گروه حماس و اسرائیل، نگرانی خود را تکرار کرده اند.

آنها یک بار دیگر بر تامین آتش بس و آزادی گروگانها تاکید نمودند. جنگ میان اسرائیل و گروه حماس وارد هفتمین ماه شده است.