امریکا روسیه را به تلاش برای نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرد

وزارت عدلیۀ ایالات متحده، رسانهٔ آر تی به را عنوان بخشی کلیدی از کمپاین تبلیغاتی کرملین در انتخابات امریکا عنوان کرده است.

حکومت ایالات متحده، روسیه را به تلاش برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال روان میلادی امریکا متهم کرد.

بر اساس خبرنامه‌ای که به روز چهارشنبه از سوی وزارت عدلیهٔ ایالات متحده منتشر شد، این تلاش از طریق رسانه‌های تحت مدیریت کرملین و شبکه‌های آنلاین برنامه‌ریزی شده است تا امریکایی‌ها شکار تبلیغات روسیه شوند.

در خبرنامهٔ وزارت عدلیهٔ ایالات متحده آمده است که کرملین از رسانه‌هایی مثل آر تی و شبکه‌های آنلاین مورد حمایتش استفاده کرده است تا معلومات نادرست را در دسترس رای‌دهندگان ایالات متحده قرار دهند.

آر تی پیش از این به عنوان Russia Today شناخته می‌شد. در بیانیهٔ وزارت عدلیهٔ ایالات متحده بر آر تی تمرکز شده. این رسانه بخش کلیدی تلاش‌های تبلیغاتی کرملین است.

وزارت عدلیهٔ ایالات متحده گفته است که ۳۲ دامنهٔ سایت اینترنتی را تحت کنترل درآورده است که به گفته‌اش مورد استفادهٔ «کمپاین‌های نفوذ خارجی به رهبری حکومت روسیه» بود.

کریستوفر ری، رئیس ادارهٔ تحقیقات فدرال، اف‌بی‌آی، گفته است که این سایت‌ها حاوی تبلیغات حکومت روسیه برای فریب دادن کاربران امریکایی ایجاد شده است.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، اعلام کرده است که سایت‌های اینترنتی تحت کنترل روسیه برای فریب کاربران امریکایی ایجاد شده‌اند.

وزارت عدلیهٔ ایالات متحده گفته است که شرکت‌های روسیه تحت کنترل ریاست‌جمهوری آن کشور از دامنه‌های سایت اینترنتی برای پخش مخفیانهٔ تبلیغات حکومت روسیه استفاده می‌کردند.

این وزارت افزوده است، هدف حکومت روسیه، افزون بر تلاش برای نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، کاهش حمایت بین‌المللی از اوکراین و تقویت سیاست‌ها به نفع روسیه و منافعش است.

در خبرنامه به نقل از مریک گارلند، لوی سارنوال ایالات متحده، آمده است که حلقهٔ نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به عنوان بخشی از کمپاین نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده، به شرکت‌های روابط عامهٔ روسیه دستور داده است که به پخش اطلاعات نادرست و روایت‌های تحت حمایت حکومت آن کشور بپردازند.

او افزوده است که در یک سند برنامه‌ریزی داخلی که از سوی کرملین تهیه شده، آمده است که هدف این کمپاین آن است تا نتیجهٔ دلخواه روسیه در انتخابات امریکا به دست آید.

گارلند نگفته است که کرملین چه نتیجه‌ای از این انتخابات انتظار دارد.

اما پیش از کناره‌گیری رئیس‌جمهور جو بایدن از رقابت در انتخابات و توافقش با این‌که کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات شود، پوتین اوایل امسال گفته بود که بایدن نسبت به دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه، قابل پیش‌بینی‌تر است.

بیشتر در این باره:

رئیس جمهور زلینسکی: ماه آینده در سفر به امریکا طرح پایان دادن به جنگ در اوکراین را ارائه خواهم کرد ترمپ: دنیا به خاطر بایدن پرتنش است. بایدن: ترمپ بود که در زمانش کاری نکردترمپ: اگر درانتخابات پیروز شوم، خبرنگار وال‌ستریت ژورنال از زندان روسیه آزاد میکنمپارلمان اروپا در قطعنامهٔ خواهان رهایی زندان سیاسی به شمول خبرنگاران در روسیه شد

او همچنان گفته بود که کرملین آماده است با هر کسی که در انتخابات برنده شود، کار کند.

یک ماه پیش از اعلام وزارت عدلیهٔ ایالات متحده، لیزا موناکو، معاون لوی سارنوال این کشور، در یک سخنرانی، روسیه را تهدید اصلی به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده خواند.