شنیده شدن صدای شلیک در نزدیکی دونالد ترمپ؛ مظنون مسلح بازداشت شد

پولیس محدودۀ محل شنیده شدن صدای فیر مرمی را تحت کنترل دارد.

کمپین انتخاباتی دونالد ترمپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا خبر داده است که صدای فیر مرمی در نزدیکی محلی که آقای ترمپ حضور داشته شنیده شده است.

کمپین انتخاباتی ترمپ با ارسال ایمیلی به هوادارن او، گفته است که پس از شنیده شدن صدای مرمی در نزدیکی یک زمین بین‌المللی گلف در فلوریدا، به رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آسیبی نرسیده و او در امنیت و سلامت کامل است.

این حادثه شامگاه یکشنبه ۱۵ سپتامبر رخ داد.

در این ایمیل به نقل از آقای ترمپ هم آمده‌: «چیزی من را متوقف نخواهد کرد و من تسلیم نخواهم شد».

بیشتر در این باره: سوءقصد به رؤسای جمهور امریکا؛ «از لینکلن تا کندی، و حالا ترمپ»

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، هنگامی مأموران خدمات مخفی ایالات متحده متوجه لوله یک اسلحه شدند که نوک اسلحه از یک حصار بیرون زده بود. مظنون مسلح که در فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری از ترمپ قرار داشت، بلافاصله توسط خدمات سرویس مخفی امریکا شناسایی و بازداشت شده است.

نیروهای امنیتی در محل، یک اسلحه به سبک AK-47، دوربین GoPro و دو بکس متعلق به مظنون را کشف کردند. سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش داده است که مظنون در زمان بازداشت نسبتاً آرام بوده و هیچ مقاومتی از خود نشان نداده است.

تا اکنون اطلاعات بیشتری دربارۀ فرد مظنون منتشر نشده است.

ترمپ، پیش از این و در تاریخ سیزدهم جولای در پی یک حملۀ مسلحانه به گونۀ سطحی زخم برداشته بود.

در پی این حادثه، جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و کامالا هریس، معاون او، اعلام کردند که از امنیت ترمپ مطمئن شده‌اند و از وضعیت او باخبر هستند. جی دی ونس، نامزد معاونت ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان نیز اعلام کرد که با ترمپ صحبت کرده و او از روحیه خوبی برخوردار است.

اف‌بی‌آی همچنان در حال بررسی جزئیات این سوء قصد احتمالی اما نافرجام به جان دونالد ترمپ است و از مردم خواسته شده هرگونه اطلاعاتی در این باره را از طریق خط راهنمایی ویژه به اشتراک بگذارند. تیم انتخاباتی ترامپ نیز از حمایت و نگرانی هواداران او قدردانی کرده است.

در سیزدهم ماه جولای نیز در یک رویداد ناشی از فیر مرمی در تجمع انتخاباتی دونالد ترمپ در ایالت پنسیلوانیای امریکا دو تن به شمول حمله‌کننده و یک تن از شرکت کننده‌گان این تجمع کشته شدند. در این رویداد همچنان دو تن به شمول دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده زخم برداشتند.

خبر و اطلاعات مربوط به رویداد سیزدهم جولای، حمله به دونالد ترمپ که منجر به زخم برداشتن گوش سمت راست او شد. حادثه در یک تجمع انتخاباتی در پنسیلوانیای امریکا؛ «ترمپ زخمی شد»

سپس نشریۀ پولیتیکو از قول شماری از منابع نامعلوم، گزارش داده که مقام‌های امریکایی چند هفته قبل از تیر اندازی بر ترمپ، گزارش‌هایی دریافت کرده بودند که ایران قصد کشتن ترمپ را دارد.

اما ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این گزارش، تاکید کرده که تهران در حادثه سیزدهم جولای تیراندازی بر ترمپ، دخالتی ندارد و نه هم برنامه‌ای برای کشتن او را دارد.