نمک زمین: سفری به عمق بزرگترین «معدن نمک سولیدار» در اوکراین

 
این نمک خالص است. این توته شفاف نمک از معدن نمک اترتیموسول که در منطقه دونتسک در شرق اوکراین قرار دارد٬ استخراج شده است. 

 یک اتاق زیر زمینی در داخل معدن پس از آن ایجاد گردید که هزاران تن  نمک سفت و یا به شکل سنگ استخراج شد.جیولوجیست ها که در این معدن کار می کنند گفتند از سال ۱۸۸۱ به این طرف که استخراج از معدن شروع  شده است٬ صرف پنج درصد نمک استخراج گردیده است. .

 یک زینه اضطراری در یک گوشه یی از اتاق معدن گذاشته شده است. این محل صد ها متر در عمق زمین قرار دارد. 

 یک تونل انتقالاتی در داخل معدن. کتله بزرگی از نمک در شهر سولیدار دیده میشود . سولیدار به معنی «‌تحفه نمک » است. این محل پس از آن ایجاد گردید که یک دریای خیلی قدیمی خشکید. 
 

 بیشتر از ۲۸۰۰ کارمند و کارگر معدن حدود ۹۵ در صد از نیازمندی اوکراین به نمک را تامین می کنند.

 
یک کارگر معدن در بخش کنترول و مخلوط کردن دیده میشود

  
اینجا کار پودر ساختن نمک صورت میگیرد تا نمک میده مخلوط و به آسانی تهیه و انتقال داده شود. 

 
یک کارگر نمک تازه استخراج شده از زمین را روی یک تسمه می اندازد. از همین جا نمک به سطح زمین منتقل می گردد

 
در سال ۲۰۱۵ درحالی که جنگ میان جدایی طلبی طرفدار روسیه و اوکراین جریان داشت٬ این معدن یک بر سوم عواید خود را به دلیل این که مقامات روسی روند واردات از معدن آرتیوسولو را توقف دادند٬ پایین آمد
 

 نمک های زیر زمینی سفت شده به وسیله یک منتقل کننده به سطح زمین برده میشود

 درحالی که نمک غذایی و نمک منظور فعالیت های صنعتی تولید و فروخته میشود٬ معدن آرتیوسول یک تجارت غیر معمول را در زمینه تولید نمک نیز انجام می دهد

 این کُنده های نمک که هریکی به قیمت در حدود هشت یورو فروخته میشود برای ساختن خانه ها و یا مغاره های مخصوص به کار می رود که خود در ایجاد معادن نمک موثر است. 

 یک کارگر سرگرم قطع کردن کُنده های نمک است. در این مورد توافق نظر وجود ندارد که آیا استنشاق گرد های برخاسته از نمک برای اعلاج بیماری های جهاز تنفسی موثر است یا نی. چنین اظهاراتی وجود داشت تا این که یک داکتر پولندی به این نتیجه رسید که کارگران معادن نمک نسبت به کارگران معادن زغال از بیماری های مرتبط به شُش ها کمتر به چنین بیماری های مبتلا می شوند.بنا مسئله استنشاق و تداوی آن به وجود آمد.. 

 
اما بخش اعظم نمک فروخته شده به خاطر طعم غذایی است. مسوولین آرتیموسول می گویند که آنان در تلاش تسلط بر مارکیت های غربی اند. 



 

 
نمک های تازه بسته بندی شده که به وسیله ماشین تولید منتقل میشوند. یک سخنگوی آرتیموسول به رادیو آزادی گفت که آنان حالا بسته ها را طوری دیزاین می کنند تا توجه خریداران غربی را به خود جلب کند. 

   یک لوحه قدیمی بر فراز دروازهٔ ورودی معدن آرتیموسول