لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

نوار تصویری البلاوی جاسوس اردنی پخش شد


شبکهء تلویزیونی الجزیره نوار تصویری یک جاسوس اردنی القاعده را پخش کرده است که اخیراً در یک حمله انتحاری هفت مامور سی آی ای را در افغانستان کشت.

هومان البلاوی در این تصویر ویدیویی آنچه را که وی جرایم امریکا و اسراییل می خواند، دلیل این حملهء انتحاری خود خوانده است.

در این نوار تصویری که پیش از حملهء انتحاری البلاوی در 30 ماه دسمبر سال گذشته ضبط شده است، خود البلاوی می گوید، که او پس از حملهء ایالات متحده امریکا بالای عراق در سال 2003 به گروه القاعده پیوست.

در این حملهء انتحاری در ولایت خوست، شش مامور دیگر ادارهء استخبارات مرکزی امریکا، زخمی شدند.

نوار تصویری البلاوی را نشان می دهد که با اشاره به دستگاه منفجر کنندهء بمب می گوید:
«این برای شماست، ساعت دستی نه بلکه دستگاه منفجر کننهء بمب است هدف من آنست تا هر چند نفر شما را که بتوانم بکشم. هدف من آنست تا شما و همکار اردنی تانرا بکشم.»

این نوار تصویری، حملات تروریستی القاعده در عربستان سعودی، یمن، شمال افریقا و افغانستان را ستایش می کند.

در این نوار گفته شده است که البلاوی به امریکایی ها درسی داد که آن ها آنرا فراموش نخواهند کرد.

البلاوی می گوید، زمان که یک مقاله تندی را برضد حملات هوایی اسراییل بالای غزه نوشت، نیروهای امنیتی اردن وی را بازداشت در خانه اش نظربند کردند و بعد همین نیروها وی را به وزیرستان و افغانستان فرستادند تا وی به حیث یک جاسوس از القاعده اطلاعات جمع آوری کند.

در نوار تصویری نشر شده البلاوی می افزاید که او اطلاعات نا درست را در اختیار نیروهای امریکایی گذاشته بود تا اعتماد آنها را به خود جلب کند.

به گفتهء وی به اساس همین اطلاعات و هم آهنگی های نا درست طیاره های بی پیلوت امریکایی نقاطی را بمباران کرده ند.

XS
SM
MD
LG