لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۰

تعداد تلفات غیرنظامیان در سوریه به 2000 تن رسید


مظاهره کننده های ضد رژیم بشارالاسد
مظاهره کننده های ضد رژیم بشارالاسد
در حالی که فشارهای بین المللی توسط کشورهای غربی علیه دمشق افزایش یافته اند، در درگیری ها میان مظاهره کننده گان ضد دولتی و نیروهای امنیتی سوریه بیشتر از 10 نفر کشته شده اند.

گزارش ها می گویند، نیروهای امنیتی سوریه در زد و خوردهای روز جمعه 300 تن دیگر را، نیز دستگیر کردند. با وجود اینکه بشار اسد در آغاز این هفته، قطع عملیات نظامی را اطمینان داده بود، این خشونتها صورت گرفته اند.

سازمان حقوق بشر ملل متحد می گوید، از آغاز نا آرامی ها و آشوب در سوریه از ماه مارچ بدین سو حدود 2000 تن افراد ملکی کشته شده اند. مخالفین مدعی اند که تایید این تلافات غیر ممکن است. زیرا دمشق تقریباً تمامی خبرنگاران را از کشور اخراج کرده است.

ماییکل مین سخنگوی اداره پالسی خارجی اتحادیه اروپا گفت، اجلاس سفرای این اتحادیه روز جمعه تعزیرات جدید بشمول امکان ممانعت در فروش نفت خام سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

اتحادیه اروپا همچنان تصمیم خواهد گرفت که آیا ممانعت در مسافرت مقامات بلند رتبه سوریه را که فعلاً جریان دارد، توسعه دهد و آیا دارایی های افراد و نهاد های که بیشتر با رژیم ارتباط دارند، منجمد سازند و یانه.

انکشافات روز جمعه بعد ازین که جامعه بین المللی روز پنجشنبه فشارها را بر رژیم بشارالاسد افزایش داد، بمیان آمده اند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا از بشارالاسد خواست تا از قدرت کنار رود و این اولین تقاضای آشکارا واشنگتن بود. تقاضای که پس از لحظات کوتاهی توسط رهبران اروپا تکرار گردید.

بارک اوباما همچنان تعزیراتی اقتصادی جدید را نیز اعلان کرد که هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا گفت، این تعزیرات امکان دارد ضربهء بر قلب رژیم بشارالاسد باشد و رهبران اروپایی اعلان کردند که آنها قطعنامه تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد را تصویب می کنند.

در ملل متحد، ناوی پیلای کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین گفت، دمشق مرتکب جرایم جنگی علیه بشریت شده است و از شورای امنیت ملل متحد تقاضا کرد که حکومت بشارالاسد را به محکمه بین المللی معرفی کند.

در نیویارک، ولیری آموس معاون سازمان ملل متحد در امور کمک های بشری اعلان کرد که اداره ملل متحد در چند روز آینده هیات را به سوریه اعزام می نماید تا تخطی از حقوق بشر را در این کشور مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

آموس گفت:
«ما می خواهیم بر محلات و نقاط تمرکز کنیم که خبر ها از جنگ و درگیری ها از آن جاها گزارش شده اند تا خود را دقیقاً مطمین سازیم که در این مناطق چه می گذرد. »

در این حال بشار الاجعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد در عکس العمل به افزایش فشارها، واشنگتن را به هماهنگ کردن یک کامپایین جهت ایجاد بی ثباتی در سوریه، متهم کرده گفت:

« ایالات متحده امریکا تحریم های را بر سوریه وضع کرده و خواهان برکناری رییس جمهور بشار الاسد شده است و به این ترتیب علیه ما جنگ بشری و دیپلوماتیک را آغاز کرده است. این جنگ یک هدف دارد که آن افزایش تنش ها در سوریه می باشد. این پیامی را به تروریستان و گروه های مسلح می رساند که امریکا و غرب از آنها حمایت می کند و آنها به فعالیت های تخریب کارنه شان در کشور ادامه بدهند.»

علاوتاً شمار زیاد کشورها به جمع آن کشور های پیوستند که خواهان برکناری بشارالاسد شده اند.
XS
SM
MD
LG