لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۲

نیروهای سوریه با تانک ها بر شهرک سراقب یورش بردند


در حالی که حملات راکتی اردوی سوریه بالای مخالفان مسلح رژیم این کشور شدت گرفته اند، سربازان حکومتی روز جمعه با استفاده از تانک ها بالای شهرکی واقع در غرب این کشور یورش بردند.

سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیا است می گوید، اردوی سوریه از طرف شمال وارد شهرک سراقب شده و به پیش در حرکت بودند. این گروه می گوید که درین حمله، حد اقل یک فرد ملکی کشته شد.

از سوی دیگر، کمیتهء هماهنگی یا LCC می گوید، سربازانی را که وارد شهر سراقب شدند، ماموارن پنهانی با لباس ملکی همراهی می کردند. به اساس همین گزارش، آنها با موترهای سرویس به شهر آمدند و به حمله بالای مردم و دستگیری ها آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، در همین منطقه شبکه های مخابرات نیز غیر فعال شده اند. سراقب در شمال ولایت ادلیب موقعیت دارد و همسرحد با ترکیه است. این شهرک از چند ماه به اینسو تحت تصرف نیروهای انشعاب کرده از اردوی سوریه بود.

تازه ترین حمله بالای سراقب، دوازده روز پس از آن صورت گرفت که نیروهای دولتی مرکز ولایت ادلیب را دوباره در تصرف خود درآوردند.

نیروهای طرفدار رییس جمهور بشار الاسد، از یک ماه به اینسو سلسلهء از عملیات گسترده را آغاز کرده است و در دو هفتهء گذشته مناطق تحت کنترول مخالفان رژیم را در ادلیب و شهر مرکزی حمص، هدف قرار داده اند.

تقبیح این اعمال توسط جامعهء جهانی و تلاش های دپلوماتیک، هیچکدام نتوانستند خشونت های سوریه را که از تقریباً یکسال در جریان است، متوقف سازند. سازمان ملل متحد می گوید، درین مدت بیشتر از هشت هزار تن کشته شده که اکثر آنها مظاهره چیان ملکی بودند.

هفتهء گذشته شواری امنیت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیهء خواستار آتش بس در سوریه شد تا ازین طریق زمینه برای مذاکرات صلح میان همهء جناح ها مساعد شود. اما رژیم به رهبری بشار الاسد این درخواست را جدی نگرفت.

همچنان سازمان دفاع از حقوق بشر سوریه می گوید که اوایل روز شنبه نیروهای دولتی هنگام آماده گی برای حمله بالای شهر مرکزی حمص، بالای این شهر هاوان پرتاب کردند. رامی عبدالرحمان رییس این سازمان گفته است، منطقهء خالدیهء شهر حمص، صبح روز شنبه هدف حملات راکتی قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG