لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۱

هیات کانگرس امریکا 800 ملیون دالر مساعدت به اردوی پاکستان را رد کرد


در مقررهء کاهش های که توسط یک هیات کانگرس امریکا پیشنهاد شده است، قرار است بودجهء مساعدت های خارجی ایالات متحده و اعانهء آن کشور به سازمان ملل متحد و بانک جهانی 9 در صد کاهش داده شود.

با وصف کاهش های پیشنهاد شده، این مقرره حمایت هردو حزب را درکمیتهء مساعدت های بین المللی امریکا حاصل کرده است.

آژانس خبری اسوشیتد پرس می نویسد:
هیات کانگرس امریکا میزان مساعدت های ایالات متحده را به اسراییل و مصر کاهش نداده و درسطح موجود آن حفظ کرده است. اما 800 ملیون دالر پیشنهاد شده برای آموزش و تجهیز اردوی پاکستان به خاطر مبارزه با شورشیان توسط این هیات رد شده است.

این حرکت احتیاط اعضای کانگرس امریکا را در برابر حکومت پاکستان نشان می دهد، که سال ها در امر یافتن اسامه بن لادن ناکام شده بود، تا این که اسامه بن لادن در داخل قلمرو پاکستان توسط نیرو های خاص امریکایی کشته شد.

کانگرسمن جمهوری خواه جسی جکسن جونیر (Jesse Jackson Jr.) پاکستان را به "پناه دادن فراریان" متهم ساخته، روابط امریکا را با پاکستان به یک "ازدواج بد" تشبیه کرده است.

مولف مقررهء تدابیردر زمینه مساعدت های خارجی، کانگرسمن جمهوری خواه کی گرانگر(Kay Granger) نیز روابط با پاکستان را دشوار خوانده است.

آژانس خبری اسوشیتد پرس می نویسد:
تدابیر جدید، مبارزه با کارتل های مواد مخدر در کولمبیا و مکسیکو را تقویب اقتصادی خواهد کرد؛ اما 770 ملیون دالر مساعدت را برای حمایت از ریفورم های سیاسی و اقتصادی در شرق میانه و شمال افریقا را در دنبالهء بهار عرب رد کرده است.

مقرره تدابیر جدید مساعدت های بین المللی که بالغ به 48 ملیارد دالر می شود، حمایت هیات کانگرس را به شمول اعضای ارشد دموکرات آن کمیته و کانگرسمن جمهوری خواه نورم دیکس(Norm Dicks) از واشینگتن، بدست آورده است.

یک هیات دیگر کانگرس امریکا که بودجهء مصارف داخلی آن کشور را بررسی می کند، بودجهء مصارف وزارت امنیت داخلی را یک درصد کاهش داده است، اما در عوض بودجهء ایجنسی گمرگات و گارد حفاطت ساحلی امریکا را افزایش داده است.

6 ملیارد دالر برای بودجهء جبران خسارات حوادث طبیعی و 416 ملیون دالر به ایالات و حکومات محلی امریکا برای عکس العمل عاجل در قبال حوادث اختصاص داده شده است.
XS
SM
MD
LG