لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

در صورت جنگ اسراییل با ایران، حماس داخل جنگ نخواهد شد


اسماعیل حنیه (Haniyeh) رهبر سازمان مسلح حماس فلسطین در نوار غزه
اسماعیل حنیه (Haniyeh) رهبر سازمان مسلح حماس فلسطین در نوار غزه
اسماعیل حنیه (Haniyeh) رهبر سازمان مسلح حماس فلسطین در نوار غزه بروز پنجشنبه گفته است، اگر اسراییل بالای تاسیسات هستوی ایران حمله کند، گروه حماس به خاطر حمایت و طرفداری از ایران شامل جنگ نخواهد شد.

اسماعیل حنیه (Haniyeh) می گوید:
«حماس یک سازمان و جنبش فلسطینی بوده، در داخل فلسطین فعالیت می کند. حماس از موقف سیاسی پیروی خواهد کرد که از منافع فلسطینی ها دفاع و حمایت کند.»

صدراعظم حماس در صحبت با آژانس خبری رویترز گفته است:
«ایران از ما هیچ نوع مساعدت را مطالبه نکرده است، به عقیده ما ایران به ما ضرورت ندارد.»

اسراییل بار ها گفته است که به خاطر جلوگیری از توسعهء تاسیسات اتمی ایران انتخاب های دیگر را رد نمی کند.

ایران همواره می گوید که برنامهء هستوی آن کشور به هدف دسترسی به انرژی هستوی ملکی صورت می گیرد، اما کشور های غربی و اسراییل ایران را متهم می کنند که در تلاش اسلحهء اتمیست.

رهبر گروهء مسلح حماس فلسطین اسماعیل حنیه (Haniyeh) می گوید: «اسراییل هوشدارهایش را داده است. این مساله به تحلیل نیاز ندارد و برای تمام منطقه نتایج خطرناک را در قبال خواهد داشت. من در مورد این سناریو پیشبینی نمی توانم، اما این نوع جنگ برای همهء منطقه عواقبی را در پی خواهد داشت.»

به نوشته آژانس خبری رویترز، اسراییل می گوید در صورت حمله بالای ایران، شاید از جنوب مورد حملهء گروهء حماس قرار گرفته، از شمال حزب الله لبنان بر اسراییل حمله کند.ایران از هردوی این گروه ها حمایت می کند.

اسراییل می گوید، حماس و حزب الله لبنان فعالیت های تروریستی را انجام می دهند و دارای ذخایر راکت های اند که ایران به آن ها داده است.
XS
SM
MD
LG