لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۵

فشارهای بین المللی بالای دمشق افزایش یافته است


ناظران سازمان ملل متحد در سوریه به مرکز روستای رسیدند که از وقوع کشتار دسته جمعی در آن گزارش شده است.

بازدید این ناظران در یک زمانی صورت می گیرد که فشارهای بین المللی دیپلوماتیک بالای دمشق افزایش یافته اند.

گفته می شود در حمله بر قریه قوبیر بیشتر از 78 نفر کشته شده اند.

مخالفین حکومت سوریه می گویند، نیروهای امنیتی طرفدار به حکومت، در عقب این کشتار قرار دارند. این در حالیست که حکومت از گرفتن این مسوولیت انکار کرده مدعی است که این کار گروه های ناشناس تروریستی است.

این کشتار بطور گسترده از سوی رهبران کشورهای غربی محکوم شده، آنها این تقاضای شان را مجداً تکرار کردند که رییس جمهور اسد باید از قدرت کنار رود.

در واشنگتن هیلاری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا با کوفی عنان فرستاده خاص سازمان ملل متحد و کشورهای عضو اتحادیه عرب در مورد عکس العمل های بین المللی در رابطه به بحران سوریه ملاقات کرد.

خانم کلنتن گفت:

«جای افتخار است که وزارت خارجه از نماینده مشترک، سابق سرمنشی سازمان ملل متحد، کوفی عنان استقبال می کند تا به گفتگو های دوام دهد که با ما و دیگر جهان به شمول بحث های شورای امنیت داشت و در باره اینکه چگونه از سوی حکومت سوریه در مورد پلان شش فقرهء پاسخ بهتر بدست آورد.»

کوفی عنان تقاضای خود را در ارتباط به افزایش فشارها بالای سوریه تکرار کرده گفت:

«سوریه واقعاً یک آزمون به شمار می رود. من ابراز امتنان می کنم که این فرصت را یافتم تا با هیلاری کلنتن در وزارت خارجه امریکا در مورد مسایلی گفتگو کنیم که چگونه می توانیم فشار های بیشتر را بر حکومت سوریه و طرفین درگیر وارد کنیم تا پلان طرح شده را تطبیق کنند.»

در این میان فریدریک هوف معاون وزیر خارجه امریکا صبح دیروز در مسکو با دیپلومات های بلند رتبه روسیه در رابطه به مساله سوریه بحث و گفتگو کرد.

در یک اعلامیه قصر کرملین آمده است که هر دو جانب به تلاش های بین المللی در مورد پلان کوفی عنان نماینده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در مورد بحران سوریه موافقه کرده اند.

بر اساس گزارش ها در درگیرهای روز جمعه در شهرادلیب و دمس حد اقل 7 تن کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG