لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۷

ناصر مکارم شیرازی برضد خدمات انترنتی (3G) فتوا صادر کرد


آیت الله ناصرمکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید در ایران
آیت الله ناصرمکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید در ایران

در حالیکه مردم ایران برای دسترسی به اطلاعات و ارتباط با جهان با استفاده از تلیفون های موباییل و شبکهء انترنت تلاش می کنند، برخی ملا ها ایرانی با جدیت تلاش دارند تا از آن جلوگیری کنند.

اخیراً گروهی که خود را فعالان فضای مجازی ایران می نامند در مورد خدمات نسل سوم انترنت پرسرعت موباییل (3G) از آیت الله ناصر مکارم شیرازی استفتا کردند.

نوشین سید حسینی ژورنالیست ایرانی رادیو فردا در این مورد می گوید:

"در متن استفتایی در سایت ناصر مکارم شیرازی، گروهی که خود را فعالان فضای مجازی نامیده اند، گسترش خدمات انترنت پرسرعت همراه را موجب بروز «مفاسدی» مانند دسترسی آسان به مطالب، فلم ها و عکس های ضد اخلاقی و ضد انسانی، تضعیف بنیان خانواده، جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانهء کشور خوانده و اجرای این طرح را تهدیدی برای جامعه تلقی کرده است."

آیت الله ناصرمکارم شیرازی که خود یکی از مراجع تقلید در ایران به شمار می آید نیز در مورد خدمات نسل سوم انترنت پرسرعت موباییل (3G) فتوایی را صادر کرده است. نوشین سید حسینی در مورد این فتوا می گوید:

"آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به این استفتا، گسترش خدمات انترنت پرسرعت همراه و کلیهء خدمات نسل سوم (3G) و بالاتر را اقدام عجولانه و کاری برخلاف شرع و برخلاف موازین اخلاقی و انسانی خوانده است."

به تعقیب فتوای آیت الله ناصرمکارم شیرازی یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی ایران نیز صدور هرگونه اجازه نامه را برای افزایش پهنا و سرعت انترنت در آن کشور رد کرد.

پیش از این حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته بود، ایران نمی تواند در سرعت انترنت، از دنیا عقب بماند.

قبلاً نیز آیت آلله های ایرانی در مورد منع استفاده از تکنولوژی مدرن فتوا های متناقض را صادر کرده بودند. طوری که دیده می شود رژیم اسلامی ایران مانند سایر رژیم های مستبدعقیدتی با استفاده از همهء شیوه های ممکن تلاش می کند تا از دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و ارتباط آن ها با شبکهء جهانی انترنت جلوگیری کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:16 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG