لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۳

یک نظامی ارشد ایران، سفارت امریکا در بغداد را مرکز فرماندهی داعش خواند


یک قوماندان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سفارت امریکا در عراق را، مرکز فرماندهی گروه دولت اسلامی خوانده است.

براساس گزارش ها، محمد رضا نقدی قوماندان عمومی نیرو های بسیج ایران گفته است: امریکا از گروه دولت اسلامی حمایت می کند.

ایران تا گذشته های نه چندان دور، گروه شورشی دولت اسلامی را ساخته دست امریکا میدانست. اما حالا اتهام وارد می کند که سفارت امریکا در بغداد، مرکز فرماندهی گروه دولت اسلامی یعنی داعش سابق است.

برید جنرال محمد رضا نقدی قوماندان عمومی نیرو های بسیج ایران گفته است: سفارت امریکا در عراق میخواهد گروه دولت اسلامی را به مرز های ایران بکشاند تا از این طریق تهران را تحت فشار قرار دهد.

این جنرال ایرانی در صحبت با خبرگزاری دولتی فارس که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خیلی نزدیک است، اتهام های آیت الله علی خامنه یی رهبر و سایر مقام های ایرانی را تکرار کرده که گویا گروه دولت اسلامی، ساخته امریکا و غرب است.

به گفته وی، عراق خودش نیرو های بسیج دارد و آنها میتوانند به صورت داوطلبانه از خود در برابر شورشیان دفاع کنند.

نیرو های بسیج ایران که به عنوان ملیشه ها هم شناخته میشوند، یکی از شاخه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اند و اکثر اعضای آن به صورت داوطلبانه کار می کنند.

قوماندان عمومی نیرو های بسیج ایران می گوید: داوطلبان این گروه حاضر هستند به عراق بروند اما به گفته وی این کار در حال حاضر مهم نیست چون در عراق نیرو های داوطلب بسیج به تعداد کافی وجود دارند و تا حالا به کمک ایرانی ها نیازی نداشته اند.

جنرال نقدی باز هم روی موضع قبلی ایران تاکید کرد و گفت: کشورش هیچ قصدی ندارد که برای مبارزه با گروه دولت اسلامی، نیروی نظامی به عراق و سوریه بفرستد. به گفته وی، با آنکه به کمک نظامی ایران تا حالا نیازی نبوده، این کشور برای آموزش نظامی هر گونه آماده گی دارد.

ایالات متحده امریکا به صورت فوری در مورد اتهام های اخیر این جنرال ایرانی چیزی نگفته اما پیش از این از مبارزه با گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه حمایت کرده است.

ایالات متحده حدود یک هزار و چهار صد نظامی در عراق دارد که برای آموزش و مشوره با نیرو های آنکشور همکاری میکنند. همچنان حملات هوایی امریکا تا حالا توانسته چندین بار شورشیان گروه دولت اسلامی را هدف گیرد.

نیرو های بسیج خود را یک مقاومت در برابر غرب عنوان میکنند و در عین حال قوماندان عمومی آنها می گوید: میلیون ها تن از اعضای این گروه آماده اند تا برای کمک به سوریه و همچنان غزه در فلسطین مستقر شوند.

XS
SM
MD
LG