لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

گروگان گیری، بالا ترین سطح وضعیت خطر در فرانسه


فرانسه امروز در دو منطقه شاهد گروگان گیری بود و محاصره پولیس هم در برخی مناطق ادامه داشت، زیرا این کشور در بالاترین سطح وضعیت خطر قرار دارد.

یک مرد مسلح، پنج تن را در یک فروشگاه مواد غذایی یهودیان در شهر پاریس گروگان گرفته است.

در عین حال، پولیس فرانسه ساختمان یک چاپ خانه را در شمالشرق پاریس محاصره کرد.

بیش از چهل و هشت ساعت از حمله بالای دفتر هفته نامه طنزی "شارلی ابدو" در پاریس می گذرد.

جستجوی پولیس تا حالا با کدام نتیجه همراه نشده، اما حدود هشتاد و هشت هزار تن از نیروهای فرانسوی با جدیت عملیات شان را پیش می برند.

در تازه ترین تحول، امروز یک مرد مسلح، پنج تن را در یک فروشگاه "کوشیر" یعنی مواد غذایی یهودیان گروگان گرفته است.

براساس گزارش ها، این فروشگاه در شهر پاریس موقعیت دارد و پولیس آن جا را محاصره کرده است.

در یک تحول دیگر، یک ساختمان در شهرک دامارتان اون گویل که گمان میرود مظنونین حمله چهارشنبه در آن پنهان شده باشند، از سوی پولیس محاصره شده است.

برنارد کزی نووا وزیر داخله فرانسه با اظهار اینکه، تدابیر امنیتی با حضور نیرو های این کشور گرفته شده و عملیات با جدیت دنبال می شود، می گوید:

" در حال حاضر عملیات در شهرک دامارتان اون گویل ادامه داشته و تمام واحد های گزمه در آن منطقه حضور دارند. موجودیت گزمه های زمینی در منطقه، اجازه می دهد تا واکنش به صورت فوری صورت گیرد و پلان ها به گونهء مناسب تطبیق شود."

در حال حاضر هلیکوپتر ها و ده ها هزار نظامی فرانسه در یکی از بزرگترین عملیات ها در خاک آن کشور سهم دارند.

ساختمانی که گمان می رود دو مظنون به حملهء "شارلی ابدو" در آنجا پنهان شده باشند، یک چاپ خانه بوده و از پاریس حدود سی و پنج کیلومتر فاصله دارد.

بخش های از جاده ها و شاهراه های که به پاریس منتهی می شود، مسدود شده است و پولیس تلاشی خانه به خانه را در مناطق مشکوک ادامه می دهد.

در این میان ماراین لی پین رهبر جبههء راستگرای فرانسه با ابراز اینکه باید به زود ترین فرصت، راه های حوزهء "شنگن" با فرانسه بسته شود، گفته است:

"به رییس جمهور این موضوع را واضح ساختم که به باور من، باید حوزهء شنگن به زودی بسته شود تا بتوانیم مرز های خود را کنترول کنیم و این در مبارزه با تروریزم و قاچاق اسلحه هم یک فکتور مهم است."

پیش از این پولیس فرانسه گفته بود، دو برادر به نام های سعید کواشی و شریف کواشی مظنونین اصلی حملات بر دفتر "شارلی ابدو" در پاریس اند.

در این حمله دوازده تن به شمول هشت کارمند این هفته نامه و دو پولیس کشته شدند.

پولیس فرانسه پس از چاشت روز جمعه تصاویر یک مرد به نام احمدی و یک دختر به نام حیات را هم نشر کرد که مظنونین به گروگان گیری در یک فروشگاه مواد غذایی یهودیان در پاریس دانسته شده اند.

تا حالا از تمام چهار مظنون هیچ سرنخ به دست نیامده و تلاش ها برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG