لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۸

شاخهء یمن القاعده مسوولیت حملهء "شارلی ابدو" را به عهده گرفت


ناصرالعنسی یک قوماندان شبکه القاعده مستقر در یمن در ویدیوی که در انترنت به نشر رسیده گفته که این مهاجمین به عنوان انتقام از نشر کاریکاتور های پیامبر اسلام این حملات را طرح ریزی کرده بودند.

مردان مسلح روز هفتم ماه جنوری بر ساختمان مرکزی مجلهء "شارلی ابدو" حمله کرده که در نتیجه آن 12 نفر به شمول محرر و کارتونیست های ارشد این مجله کشته شدند و در حملات که سه روز بعد از این حمله به راه انداخته شدند، در مجموع 17 نفر در شهر پاریس پایتخت فرانسه از بین رفتند.

این مجله تهدید های دیگر را در ارتباط به نشر کارتون های پیامبر اسلام نیز بدست آورده اند.

العنسی گفت، به دنبال حکم یمن الظواهری رهبر شبکه القاعده، هدف حمله تعیین، پلان حمله طرح و عملیات تمویل شد.

سعید و شریف کواشی حمله کننده گان مجله شارلی ابدو گفته بودند که آنها از جانب القاعده دست به این چنین حملات زده اند.

بعد ازاین حملات در پاریس به خاطر احترام به قربانیان حادثه ملیون ها نفر روز یکشنبه در راه پیمایی اشتراک کردند.

کارکنان مجله روز بعد آن روی موضوع جدید کار کردند که همهء تیراژ این مجله روز چهارشنبه، به فروش رسید.

چاپ کننده های این مجله پلان نشر 15 نسخه را اعلان کرد که دو ملیون بیشتر از پلان ابتدایی آنها بود.این مجله به صورت عادی تا 60 هزار نسخه به نشر می رسید.

در این میان ایران چاپ کاریکاتور جدید حضرت محمد پیامبر اسلام توسط مجلهء فرانسه یی شارلی ابدو را محکوم کرده و این کار را بی احترامی و تحریک آمیز دانسته است.

مرضیه افخام، سخنگوی وزارت خارجهء ایران امروز در تهران گفت چاپ این کاریکاتور در جلد این مجله "باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان خواهد شد".

همچنان شوقی علم مفتی ارشد مصر این اقدام مجلهء چارلی ابدو را "بیجا و تحریک آمیز" خوانده و گفته است که چاپ کاریکاتور جدید پیامبر اسلام "سبب پخش یک موج جدید تنفر در فرانسه و کشور های غربی" خواهد شد.

XS
SM
MD
LG