لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۹

"افغان ها برای نخستین بار در جام جهانی پنجاه آوره کرکت"


نشریهء هندی DNA

نشریهء هندی DNA به تظاهرات دیروز کابل توجه کرده و در گزارشی نوشته است که درین تظاهرات حدود 500 نفر شرکت کرده بودند.

این مظاهره در اعتراض به چاپ کاریکاتورهای منسوب به حضرت محمد پیامبر اسلام در نشریهء چارلی ابدوی فرانسه راه اندازی شده بود.

به نوشتهء DNA درین تظاهرات برضد فرانسوی ها و آنچه مظاهره چیان "کفار" می خواندند شعار داده می شد.

نشریه به نقل از شاهدان عینی نوشته است که شماری از مظاهره چیان با خود اسلحه داشتند و در نتیجهء برخورد آنها با پولیس چندین مظاهره چی کشته و زخمی شدند.

نیویارک تایمز

تظاهرات دیروز کابل توجه روزنامهء امریکایی نیویارک تایمز را هم به خود جلب کرده است.

نیویارک تایمز به نقل از شاهدان عینی می نویسد که در مظاهرهء کابل هشت نفر زخمی شده اند و احتمال کشته شدن چند نفر هم میرود اما مقام های رسمی به این روزنامه گفته اند که از مرگ کسی درین جریان آگاهی ندارند.

حشمت الله ستانکزی سخنگوی قوماندانی امنیهء کابل به نیویارک تایمز گفته است، درین خشونتها 17 مامور پولیس هم زخمی برداشته اند. به گفتهء ستانکزی شماری از مظاهره چیان سلاح داشتند و به هر سو تیر اندزی می کردند.

گلف تودی

نشریهء گلف تودی که در امارات متحدهء عرب چاپ می شود در تازه ترین شماره اش به اشتراک افغانستان در بازیهای جام جهانی کرکت امسال توجه کرده است.

در مقالهء گلف تودی آمده که افغانستان در نخستین بازیش به سلسلهء مسابقات جام جهانی، در هجدهم ماه فبروری به مصاف بنگله دیش خواهد رفت.

روزنامه می نویسد افغانستان در سالهای 2010 و 2012 میلادی در جام جهانی کرکت بیست آوره شرکت کرد و در همهء بازی ها با شکست روبرو شد اما حالا برای نخستین بار افغانها جام جهانی پنجاه آوره را تجربه می کنند.

افغانستان در جام جهانی کرکت امسال در گروه خود با تیم های نیرومند از جمله آسترالیا، سریلانکا، انگلستان و نیوزیلند روبروست.

روز جمعه این تیم کابل را به قصد آسترالیا، کشور میزبان مسابقات جام جهانی، ترک کرد و پیش از آغاز رسمی مسابقات، چند بازی دوستانه را هم انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG