لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۶

سوریه: مخالفان اسد شهر دمشق را مورد حملات راکتی قرار دادند


بر اساس گزارش ها، مخالفان رژیم بشار اسد دیروز مناطق مرکزی شهر دمشق را که در کنترول حکومت قرار دارد، مورد حملات راکتی قرار داده اند.

حکومت سوریه نیز منطقهء (الغوطه) در شرق دمشق را بمباردمان کرده است.

در نتیجه این حملات که صبح دیروز صورت گرفته، 36 نفر کشته و شماری هم زخمی شدند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه ایران برای حل بحران سوریه، پلان طرح شده از سوی تهران را با خود به سوریه برده تا با رییس جمهور بشار اسد در مورد آن بحث و گفتگو کند.

ایران می خواهد، پلان حل بحران سوریه را که دارای چهار ماده می باشد، با رییس جمهور اسد مطرح نماید و سپس به سازمان ملل متحد ارایه کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجهء ایران دیروز گفت، با رییس جمهور اسد گفتگو سازنده داشته و روی حل بحران کنونی با او بحث کرده است.

ایران از رژیم اسد حمایت می کند و برای حل بحران این کشور نقش خود را مهم می پندارد. جواد ظریف دیروز در بیروت پایتخت لبنان به خبرنگاران گفت:

" ما برای همکاری با همهء همسایه گان مان و برای همفکری و اقدام مشترک، در مبارزه با افراط و طایفه گرایی، آمادگی کامل داریم و دست همکاری را به سوی همهء همسایه گان مان دراز می کنیم و امیدواریم که مردم منطقه و مردم لبنان شاهد میوه های شرین همکاری باشند. "

مقامات ایران پس از موافقهء اتمی بین المللی بحث و تلاش های خود را برای حل بحران جاری سوریه افزایش داده است. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت، مشکلات این منطقه بدون همکاری حل شده نمی تواند:

" ما معتقدیم که با حل مشکل هسته یی، زمینه برای همکاری در منطقهء ما بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی منطقه خیلی فراهم شده و امیدواریم که اختلافات داخلی، فرقه گرایی و افراط که خطر عمدهء منطقه است با همکاری کشورهای منطقه رفع شود. "

بر اساس گزارش خبرگزاری دی پی ای آلمان، وزیر خارجه ایران دیروز گفت که کشورهای منطقه باید حقایق را بنگرند، خواست مردم سوریه را در نظر گیرند و بر ضد تروریزم مبارزه کنند.

ایران متحد بزرگ رژیم بشاراسد در منطقه به شمار می رود. به نوشتهء خبرگزاری آلمان، تهران با رژیم اسد کمک مالی و نظامی می کند.

XS
SM
MD
LG