لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۴

شخصی که به حمله بر نیروهای امریکایی در عربستان متهم بود دستگیر شد


مغاصیل که به ابوعمران نیز شهرت دارد به اتهام حمله بر نیروهای هواییء امریکایی در یک خوابگاهء نظامی در عربستان سعودی که در آن 19 نظامی امریکایی کشته شد و حدود 500 تن دیگر جراحت برداشته بودند، تحت تعقیب قرار داشت.

مغاصیل دوهفته پیش در بیروت مرکز لبنان بعد از آن دستگیر شد که از ایران وارد لبنان شده بود. مقامات سعودی گفته اند، وی بعد از گرفتاری به عربستان و سپس به امریکا منتقل شده است.

استخبارات سعودی به این باور است که 4 تن دیگر که در حملهء سال 1996 دخیل بودند، در ایران به سر می برند. عربستان و امریکا ایران را متهم به طرح حملهء انفجاری خونین سال 1996 بر نظامیان امریکایی در عربستان نموده اند، ولی ایران دست داشتن دراین حمله را رد می کند.

یک قاضیء فدرال امریکا در سال 2006 در دوسیهء که علیهء حکومت ایران، نیروهای امنیتیء آن کشور و سپاهء پاسداران ایران گشوده شده بود، فیصله کرد که ایران 254 میلیون دالر به بازمانده گان 17 عسکر کشته شدهء امریکایی غرامت بپردازد.

در فیصلهء بیش از 200 صفحه یی محکمه گفته شده بود که لاریء که در حملهء سال 1996 در عربستان استفاده شده بود، در یک قرارگاه در درهء بیکا در لبنان که از سوی حزب الله و سپاه پاسداران اداره می شد، بار شده و آیت الله علی خامنه یی رهبر مذهبیء ایران اجازهء این حمله را داده بود.

گروه تندرو حزب الله ال حجاز که بخش عربستان حزب الله است تایید کرده است که مغاصیل 48 ساله که اهل عربستان سعودی است به تاریخ هفتم اگست در میدان هوایی بیروت دستگیر شد.

روزنامهء شرق ال اوسط عربستان سعودی دستگیریء این مرد را یک دست آورد بزرگ خوانده است، زیرا این مرد با تغییر قیافهء وارد لبنان شده بود که شناختن وی خیلی مشکل بود.

درمورد حمله بمبی بر بلند منزل های خوبار که در آن نظامیان امریکایی کشته شده بودند باید گفت که، تندروان یک لاریء پر از مواد منفجره را در چند متریء بلندمنزل های خوبار جابجا نموده و انفجار آن باعث ازبین رفتن کامل یک بخش بزرگ یکی ازین ساختمان ها شد.

XS
SM
MD
LG