لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۴

قصهء "رامی" سرگذشت هزاران مهاجر است


رامی که برای فرار از جنگ در کشورش سوریه، هزار ها یورو رشوت پرداخته است، از سوی پولیس بازداشت شد و ساعات بی شماری را از طریق جنگل ها پیموده است.

رامی این همه مشکلات را بخاطر رسیدن به رویایش به کشور آلمان متحمل شده است.

اکنون رامی که 24 سال دارد و از دمشق است، 3000 کیلومتر دور از خانه اش پس از پیمودن راه های پُر خطر کشور های بالکان راحت تر به نظر می رسد.

وی نیز همان مسیری را پیموده که پناهجویان از سوریه، افغانستان، عراق و شمال افریقا می پیمایند.

پناهجویان نخست به یونان اولین کشور اتحادیه اروپا خود را رسانیده از آنجا دوباره اروپا را ترک کرده و راهی کشور های بالکان در شمال، به قصد رسیدن به هنگری می شوند.

سازمان ملل متحد در هشتم سپتمبر پیش بینی کرد که حداقل 850 هزار پناهجو برای رسیدن به اروپا امسال و سال آینده از مدیترانه عبور خواهند کرد.

رامی که از ترس به خطر مواجه شدن فامیل اش در سوریه از گرفتن نام خانوادگی اش خود داری می کند، در حال حاضر در یکی از کمپ های پناهجویان در جنوب غرب آلمان بسر می برد.

رامی از تجربه اش در میسر راه برای رسیدن به اروپا می گوید که مشکلات زیادی را متحمل شده است.

وی در مورد اینکه چگونه توانست سرحد را عبور کند می گوید:

"باران در شب بسیار شدید بود و ما تصمیم گرفتیم که از موقع استفاده کرده واز سرحد عبور کنیم زیرا آنچا هیچ پولیس نبود. ما سرحد را عبور کرده و داخل هنگری شدیم و برای پنج ساعت در جنگل راه رفتیم تا خود را به یک استیشن گاز رساندیم از آنجا تکسی گرفته به بوداپست پایتخت رفتیم."

رامی می افزاید که تکسی از هر نفر از آنها مبلغ 600 یورو اخذ کرد و بلاخره آنها را فریب داده و بدون رسیدن به مقصد در مسیر راه پیاده ساخت.

به گفته وی قاچاقبران که با رانندگان تکسی همدست اند در مسیر راه ها منتظر پناهجویان اند تا از آنها پول گرفته و آنها را تا سرحد راهنمایی کنند.

وی می گوید:

"همه چیز به پول که نزد تان است بستگی دارد، اگر پول زیاد باشد می توانید به آلمان برسید در غیر آن کسانی اند که از فامیل هایشان تقاضای پول می کنند و برای رسیدن پول منتظر می مانند پس از رسیدن پول می توانید به اتریش رفته و از آنجا ریل را برای آلمان بگیرید."

رامی سفرش به قصد اروپا را حدود دو سال پیش آغاز کرد و به تازه گی توانسته با سیل از مهاجرین تازه وارد اروپا شود.

XS
SM
MD
LG